vrijdag 5 september 2008

Restjes

Op zoek naar een achterkantje en vulling voor het kerstpanel. Ik vond een lapje groen en een lapje rood, samen groot genoeg voor de achterkant. Ook vond ik een reststuk vulling dat, denk ik, van de zijkant en onderkant van tims tops is overgebleven
Dscn0429
De vulling bestaat nu uit 3 stukken die aan elkaar genaaid zijn met de grootste zigzagsteek op de machine en dat ging erg goed. Met het sandwichen merkte ik er helemaal niets van. De achterkant heeft dus 1 naad die ik heb opengestreken om het zo dun mogelijk te houden.
Ook heb ik aan alle kanten banen stof genaaid om ook de zijkanten van de quilt, in de ring te kunnen quilten. Met 'de 12 kleintjes' had ik dat ook gedaan en dat zag er zo uit:
Dscn0153
Dit was ook weer zo'n handige tip die we van Ilse kregen op de cursus quilttechnieken. Ik heb Ilse vanochtend nog even gemaild of ik 1 strook stof kon gebruiken of dat ik zowel aan de top als aan de achterkant een strook moest zetten. Per omgaande kreeg ik van Ilse antwoord en ik kon meteen verder.
Nu ligt het kerstpanel klaar om gequilt te worden. Helaas heb ik niet de juiste kleur quiltgaren en dus kan ik daar nu even niet mee verder. Maar gelukkig heb ik een to-do lijst waarop genoeg dingen staan die ik kan doen. Zo is de voetbalquilt van mijn zoon nog niet helemaal af. De penaltystippen ontbreken en met regelmaat krijg ik dat te horen. Het moest dus toch echt nog een keer gebeuren dus:

Dscn0435

Ik had ze er zojuist al opgenaaid maar het zag er niet uit. De stippen waren gewoon niet rond. Nu heb ik er 1 afgehaald, freezerpapier gepakt en nu ga ik het netjes doen. Dat zien jullie morgen.
Groetjes Elle

Geen opmerkingen: