dinsdag 2 september 2008

Back to basic

12 rijen puntjes zijn er gemaakt op een ondergrond van theezakjespapier met de paper piecing methode. Eigenlijk is dit een methode waarbij je de lapjes niet vooraf op maat knipt, daarom wordt het ook wel de snelle methode genoemd. Ook is het een methode die meestal met de naaimachine uitgevoerd wordt. Als je het met de naaimachine doet, is het niet erg dat je over de naden heen moet naaien maar als je het met de hand doet, dan is het lastig om steeds door naadjes te moeten gaan. Daarom laat ik het theezakjespapier liggen en naai ik de lapjes gewoon tegen elkaar. Het is net zo gemakkelijk of misschien wel gemakkelijker. Wat nu nieuw is voor mij, dat is dat ik nu elk naadje meteen strijk met m'n nieuwe kleine strijkijzertje.
Dscn0420
De volgende 18 rijtjes zullen dus op deze manier gemaakt gaan worden. Als ik de 30 rijtjes klaar heb, dan heb ik alle kleurencombinaties gemaakt. Ik ga dan kijken wat ik er verder mee wil. Ik heb het idee om 4 verschillende blokken te gaan gebruiken en die allemaal 30 x te maken. Ik heb dan 120 blokken om mee te gaan schuiven. Ik zou 4 gelijke kwarten kunnen maken en die met een kwartslag gedraaid aan elkaar kunnen zetten. Dat had ik op 1 van mijn eerste schetsen voor deze quilt gezet. Ik zie het nu helemaal voor me maar in de loop van de tijd zal het vast nog wel een andere kant op gaan.

Geen opmerkingen: