zondag 14 september 2008

Wilde beesten

En weer was het een zondag dat manlief al vroeg richting voetbalveld vertrok en ik kans zag om weer achter de naaimachine te duiken (net als vorige week met het voetbalkleed). Ik had een idee voor de cheetah-lapjes die ik een tijd terug al geknipt had. Ik wil de log-cabin wel eens uitproberen. Dat heb ik nog nooit gedaan en het is zo'n traditioneel blok dat ik die gemaakt wil hebben. Ook wilde ik de cheetah-lapjes wat snel verwerken, vandaar dit blok op de naaimachine.
Ik tekende de ondergrond op theezakjespapier (komt het toch nog van pas). Het duurde even voordat ik de slag te pakken had en kon verschillende stofbanen loshalen maar zo ontstond dan toch het eerste blok:

Dscn0081
Ik maakte vandaag 8 blokken, ik vond het een leuke en actieve bezigheid; stroken snijden, ondergrond tekenen, banen aannaaien, strijken. Lekker afwisselend en snel resultaat. Ik vind het een leuke afwisseling met het werken met de hand (wat wel mijn voorkeur heeft).
Dscn0082
Het bleef wel nadenken om de ondergrond in de goede richting te houden zodat ik de lichte en donkere hoek in alle richtingen kreeg:
Dscn0079
Of misschien wel zo:
Dscn0080
Ik heb 12 cheetah-afbeeldingen van 8x8 cm en 16 afbeeldingen van 4x4 cm.
De blokken zijn 20x20 cm geworden. Ik ben zelf weer erg benieuwd waar ik uit ga komen met deze blokken. We zullen zien.

1 opmerking:

Bernt zei

Hey mam,
leuk van die cheetah's maar wat doet die kandelaar en dat kerststalletje op deze pagina???