dinsdag 16 september 2008

Over koffiedrinken en hard werken

De week is gisteren op een gezellige manier begonnen. Ik ging op visite bij Annemieke. Zij heeft verschillende quilts aan de muur hangen, een aantal quilts op een quiltrek, 1 hangt op een staande quiltring en er liggen quilts op enkele kastjes. Het zag er erg gezellig uit. Annemieke vertelde de verhalen bij de quilts en dat vind ik erg leuk om te horen. We praatten over de New York beauty, over theezakjesstof, freezerpapier en andere technieken. Het was gewoon een heerlijk ochtendje gevuld met quiltpraatjes. Helaas had ik geen fototoestel bij me en kan ik niets laten zien van Annemieke haar mooie quilts. Annemieke, stuur je eens wat foto's door, dan zal ik ze laten zien.
Zelf ben ik vrolijk verder gegaan met het maken van log-cabin blokken. Nadat ik 12 dezelfde blokken had gemaakt wilde ik variatie en maakte ik deze:

Dscn0085
En in de omgekeerde kleurenvolgorde:
Dscn0086
Er zijn nog meer variaties mogelijk:
Dscn0083
En deze:
Dscn0084_2
Ik kan me nu weer heerlijk uitleven in het combineren met de verschillende blokken, er zijn veel mogelijkheden. Mijn theezakjesstof is op, dus vanmiddag, op weg naar het werk, gauw even langs quiltshop Leur zodat ik vanavond weer verder kan.
Werken op de naaimachine is toch ook wel erg leuk.

Geen opmerkingen: