woensdag 24 september 2008

Afgeschreven

Het tweede kerstkleed is uit elkaar gehaald. 17 blokken met driehoekjes en 18 effen groene blokken, een saai donker kleed. Alleen het knalrode afwerkbiesje haalde de boel een beetje op:
Dscn0118
De blokken zagen er verwassen en gekreukt uit. Ik ging ze eerst maar eens strijken aan de achterkant. Eerder heb ik het kleed gewassen en aan de voorkant gestreken. Daardoor zie je de naden en daar is niets meer aan te veranderen:
Dscn0121
Nee, hier is niets meer van te maken. Hier ga ik geen tijd en energie in steken. De blokken gaan weg, afgeschreven.
Dus lekker verder met het kerstpaneltje.
Ik borduur de woorden met zwart garen zodat het er wat dikker op komt te liggen. Verder is het een kwestie van lijnen volgen en soms keuzes maken van welke lijn wel of niet quilten. Een heerlijk karweitje. Het eerste blokje is klaar:

Dscn0123
Gisteren op de markt kon ik geen geschikte stof vinden voor mijn cheetah-quilt. Er stonden maar 3 stofkramen met voornamelijk winterstoffen. De enkele katoentjes die er lagen, pasten er niet bij. Toch nog maar eens naar de heerlijk grote stoffenmarkt op dinsdag in Eindhoven of naar de quiltwinkel natuurlijk.
Groetjes Elle

Geen opmerkingen: