donderdag 4 september 2008

Een vleugje kerst

Gisteren heb ik het kerstpaneeltje in handen gehad waar ik binnenkort aan wil beginnen. Er is weinig creativiteit voor nodig omdat het een voorbedrukt lapje is. Het hoeft eigenlijk alleen maar gequilt te worden dus een voering en een achterkantje is alles wat er nodig is. Nu kan ik natuurlijk besluiten om er een rand en andere versieringen bij te maken maar dat heeft het paneeltje niet nodig. Ik wil het juist heel eenvoudig houden omdat het om een afbeelding van het kerstverhaal gaat, wat mooi is in zijn eenvoud. Ik zal jullie een indruk geven van het paneeltje waar ik op slag verliefd op werd:
23062008168
Ik kocht dit op de beurs in Rijswijk. Ook kocht ik daar een schattig pakketje kerststofjes. Deze stofjes hebben wel de glitter van de kerst en dat vind ik ook weer heel leuk, ik ben dol op een vleugje goud in stofjes (dat was ook het geval bij dat eerste lapje voor de 12 kleintjes).
Ik vind dit pakketje zo mooi dat ik het zonde zal vinden om het te gebruiken:


23062008167

Met deze lapjes heb ik nog geen plannen en ze komen dan ook niet voor op mijn to-do lijstje dat ik gisteren heb gemaakt. Er is een vaag idee voor een kerstengeltjesquilt maar daar kom ik voorlopig niet aan toe.
In het najaar ga ik deelnemen aan een cursus Medaillonquilt bij quiltshop Leur. Daar ga ik binnenkort stofjes voor zoeken. Voor de mensen van het quiltgroepje; Afgelopen zaterdag kwam ik Francien tegen in de winkel. Zij wil zich weer bij ons aansluiten bij de Medailloncursus. De groep zit al wel vol maar als er een gaatje valt, dan mag zij erbij.

5 opmerkingen:

Peti zei

Wat een leuke nieuwe dingen op je weblog! Mooi panel, maar je 12 kleintjes is super en heel leuk dat je ouders er ook gek op zijn!
Dank je wel voor het mee mogen genieten!!!

jopie zei

Hoi Elle, voel me zeer vereerd dat mijn kubusquilt een plaatsje heeft gekregen op jouw weblog.
Je hebt prachtige stoffen gekocht voor de cursus, ik heb er ook weer zin in, tot 1 oktober :-)

Carla zei

Hallo Elle,

Ik zat weer eens te lezen op je site en ik heb misschien wel een idee voor het "zakje nostalgie". Ik heb nl.een doosje van mijn moeder. Het doosje is al een kunstwerk op zich. Het is een klein kartonnen doosje waar een paar babyschoentjes in gezeten hebben van mij. Dat moet dus minstens 50 jaar oud zijn. In het doosje zitten ook allemaal kanten kraagjes. Ik denk dat ik ze mooi laat inlijsten. Ideetje? tot snel, groetjes, Carla

jopie zei

Hoi Elle, lukt het met de trapuntu?? of ben je helemaal opnieuw begonnen, was zo benieuwd naar jouw resultaten, groetjes en tot woensdag Jopie

H.mde Meijer-Huberts zei

mooie site voor het eerst gezien.Ben op zoek naar een quilwinkel in Breda.
Vriendelijke groet
Leny de meijer