maandag 22 september 2008

Loshalen, omdraaien en weer vastzetten.

Er liggen bij de kerstspullen twee kerstkleden die ik ooit heb gemaakt. Het eerste is een klein quiltje met vier achtpuntige sterren. Het is best een leuk kleedje (het is nog niet gequilt dus ik kan het geen kerstquiltje noemen). Er is echter wat met dit kleed aan de hand, kijk maar. Zo was het eerst:
Dscn0112
Inmiddels heeft het een verandering ondergaan. Dat was een kwestie van 1 lange naad loshalen, omdraaien en weer vastzetten en zo is het nu:
Dscn0117
Zie je het verschil? Het grappige is, dat ik zelf pas zag, dat ik twee blokken met een groen middenstuk en twee blokken met een rood middenstuk naast elkaar had gezet (ipv om en om), toen ik een keer een foto maakte van dit kleedje. Op de foto zie je contrasten veel beter dan in het echt. Toch heb ik het quiltje al die tijd laten liggen. Nu wil ik dat de dingen die ik maak, ook netjes zijn afgewerkt. Ook dit quiltje was nog niet gequilt omdat ik de techniek nog niet kende. Daarom is het nu nog makkelijk los te halen. Nu ga ik het opnieuw op de achterkant rijgen en dan ga ik het quilten. Moet toch ook nog wel lukken voor de kerst? Morgen het verhaal van het andere kerstkleed dat inmiddels uit elkaar ligt.

1 opmerking:

annemieke zei

Hoi Ellen,
Het was inderdaad erg gezellig vorige week maandag. Wat gaat een week toch snel en wat heb je een prachtige log-cabin gemaakt met de dierenstof. Succes morgen op de markt met het zoeken naar een achterkantje, maar dat zal je best lukken denk ik. Foto's van mijn quilts komen er aan, ik kan alleen niet beloven wanneer. Zelf kan ik wel foto's maken maar ze nog niet op de computer zetten en versturen, daar heb ik eerst bijles voor nodig. Maar wat in het vat zit verzuurt niet zeg ik maar. Leuk om je zo via je web-log te kunnen volgen,
groetjes van Annemieke