woensdag 10 september 2008

Een zakje vol nostalgie

Een tijdje geleden kreeg ik van mijn moeder een zakje met daarin allerlei kantjes en randjes. De spulletjes zijn van mijn oma geweest en na haar overlijden bij mijn moeder gekomen. Nu gaf mijn moeder het aan mij omdat ze denkt dat ik er meer mee zal doen dan zij.
Volgens mijn moeder zitten er bijzondere stukjes kant tussen maar ook gewone dingen. Nu vind ik het moeilijk om het te onderscheiden. Ik zal eerst wat laten zien:

Dscn0432
Ik zou het heel leuk vinden om hier iets moois mee te maken zodat de mooie stukjes goed tot zijn recht komen. De onderste 2 stukjes vormen samen een kraagje. Ik zal mijn moeder toch nog eens vragen waar het vroeger precies voor is gebruikt.
Dan was er ook nog een zakje met mooie goudkleurige bandjes. Het zakje voelt zwaar omdat er looddraad in de band verwerkt is. Ook de paarse band is heel mooi.

Dscn0434

Wat kan ik hier toch mee doen om deze materialen op een mooie manier te verwerken? Als jullie goede ideeën hebben of misschien ervaring hebben met het verwerken ervan, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Tot die tijd gaat alles terug in het zakje om te wachten tot het zakje vol nostalgie zal gaan veranderen in een quilt vol nostalgie.

Geen opmerkingen: