zondag 1 augustus 2010

Rugbyquilt

Wat doet een man met een grote stapels rugbyshirts die hij door de jaren heen heeft verzameld als herinnering aan toernooien en competities? 
CIMG3200
Ik ken zo'n man en die vraagt aan zijn quiltende schoonzus of ze van deze shirts een herinneringsquilt voor hem wil maken. Die schoonzus, dat ben ik en natuurlijk wil ik dat doen. Zo'n uitdaging laat ik niet aan me voorbij gaan. Ik vind het ook leuk om dit voor hem te doen.  
Dus op een dag komt er een grote tas tevoorschijn met daarin 12 shirts en wordt er besproken welke stukken van welke shirts, belangrijk zijn en een plek moeten krijgen in de quilt. 
Op elk shirt wordt een post-it briefje gespeld, waarop geschreven staat welk deel van het shirt in de quilt verwerkt moet worden. Ook zullen er stukken sluiting en kragen in verwerkt gaan worden waardoor zichtbaar blijft dat het om rugbyshirts gaat. 
 Natuurlijk wilde ik, bij thuiskomst, meteen een indruk krijgen van wat het zou worden. De shirts werden tot blokken gevouwen en een eerste opzetje werd gemaakt: CIMG3228
Het geel met zwarte shirt is al uit elkaar gehaald. Zowel de voor- als achterkant moet er in z'n geheel in komen. Dit zullen waarschijnlijk twee grote (dubbele) blokken gaan worden, zoals je hierboven al kunt zien.
Natuurlijk kon ik het toch niet laten om alvast een beetje te gaan schuiven met de blokken om te zien wat de beste verdeling zal zijn. 
CIMG3229
Leuk, een heerlijk project om na de vakantie mee aan de slag te gaan. 

Zo vertel ik in een blog dat ik slechts met drie projecten bezig ben en het volgende moment ontdek ik dat ik nog restjes heb van Johan's Quilt waar nog wat leuks mee te doen valt, begin ik een vakantieproject met de naam Zweedse Bloemen en dient zich een Rugbyquilt aan. Ik kan voorlopig vooruit. Gelukkig is de vakantie nog maar net begonnen.


Groetjes Elle

5 opmerkingen:

Josee zei

Wat een superidee, succes ermee.

Johanna Zweden zei

Hallo Elle wat een gezellige site heb je, en wat een leuk idee
Wat een schitterende quilts maak je, ik sla je site meteen op, dan ga ik het eerdaags eens op mijn gemak door lezen.
Wat een leuk idee Zweedse bloemen, nu ik heb je wat info opgestuurd, en wie weet!! kom je nog even langs voor een kopje senseo. (smile)
Groetjes Joke en alvast een fijne tijd

Gert zei

Wat een goed idee zeg, om de shirts op zo'n manier te bewaren. Veel succes ermee.

Anita zei

Leuk om die rugbyshirts tot een quilt te verwerken. Wat hebben wij toch een leuke hobby, altijd wat te doen.

PetraM zei

Wat een leuk idee om de shirts tot een quilt te verwerken. Veel plezier met maken.