dinsdag 31 augustus 2010

Een grote verleiding

Het gebeurt niet gauw dat ik een quilt zie ik ik precies zou willen namaken. Nu ben ik toch wel erg in de verleiding gebracht door een quilt van Pat Sloan . Deze 'Free BOM' die momenteel loopt, zag ik bij Anita. Zowel het patroon als de stofjes vind ik helemaal leuk. Ik zit er dan ook sterk over te denken om deze quilt te gaan maken. De volgende foto's komen van de site van Pat Sloan:
6a00d8341c976153ef0133f34c489d970b-500wi
Op deze foto wordt aangeven om welke stukken het deze (zevende) maand gaat. Hierna zullen nog twee blokken/maanden volgen, een totaal van 9 dus. De naam van deze quilt is Meadow Breeze.

6a00d8341c976153ef013482811d36970c-450wi
Dit is het middenstuk, (maar dat was jullie natuurlijk ook al opgevallen). 

Ik heb een foto van de site van Pat uitgeprint, waarop ze de gebruikte stofjes laat zien. Die neem ik mee naar de winkel en dan maar kijken of ik het bij elkaar gevonden krijg. Anita heeft het pakket stofjes op de site van Pat besteld, maar dat kan nu niet meer. 

MeadowBreezekitphoto
 
Inmiddels heb ik de eerste 7 maanden gedownload en uitgeprint. Het zijn heel duidelijke patronen. De quilt is niet erg groot (36"x 36") en ook niet super bewerkelijk, het lijkt me een heerlijk werkje. 
Ik hoef alleen nog maar naar de winkel te gaan en stofjes te zoeken. Er is nog een lichte twijfel omdat ik nog verschillende dingen onderhanden heb. Ik twijfel nog even door en dan.......
Groetjes Elle

3 opmerkingen:

Anita zei

Niet twijfelen Elle. Deze quilt is een feestje om te maken. Ik maak hem op de naaimachine en dat gaat redelijk vlot. De patronen zijn heel erg duidelijk. Ik hoop dat je leuke stofjes kunt vinden.

PetraM zei

Het is een erg mooie quilt, kan me voorstellen dat je ervoor bent gevallen. Ik hoop dat je de juiste stoffen of in ieder geval stoffen kunt vinden die in de buurt liggen. En ik zou hem gewoon gaan maken vooral als je hem zo mooi vind maar ja, wie ben ik.

jopie zei

haha, elle jij twijfelt toch niet, gewoon maken en op naar de winkel voor de bijbehorende lapjes :-), ik zie ze de 15 e wel.