donderdag 5 augustus 2010

Bloemengroet.

Ik zit nog niet in Zweden maar de 'Zweedse bloemetjes' bloeien al goed. 
 CIMG3234
Ik ben nog op zoek naar de fijnste manier om de bloemen geappliceerd te krijgen. Ooit heb ik geleerd om dit met freezerpaper te doen. Het papier wordt dan aan de goede kant op de stof gestreken. 
CIMG3233
En zo zit ik dan tussen de troepjes te werken. Het papier zit me bij het appliceren toch een beetje in de weg, vooral in de scherpe hoekjes waar ik eigenlijk geen naad heb en de boel een beetje netjes bij elkaar moet zien te houden. 

CIMG3235
De volgende bloem doe ik dus toch maar weer gewoon zo. En zo komt mijn vakantieproject aardig op gang. Steeds weer zet ik de doos bij de vakantiespulletjes en steeds trek ik 'm er weer tussenuit. 



Groetjes Elle

8 opmerkingen:

Josee zei

Het begint er al goed uit te zien. Appliceren lijkt mij altijd een hele klus. Succes.

jeanet zei

Als je straks op vakantie nog maar wat over hebt om te doen....!
Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als je er een aantal klaar hebt. Succes ermee. Groeten Jeanet

Anita zei

Het ziet er leuk uit. Niet te hard werken anders heb je straks op vakantie niets te doen.

Marja zei

Wat een fleurige bloemen.
Hoop dat je er in de vakantie ook nog iets te doen hebt!!!!!!!!!!!
Groeten

PetraM zei

Leuke bloemen, lekker vrolijk een echt vakantieproject.

Joyce zei

Elle wat een schattige bloemen!!
Daar word je meteen vrolijk van.

Voor wat betreft het appliceren. Ken je de rijgmethode? Die vind ik zelf het mooiste resultaat geven. En een (lange) dunne naald met dun garen liefst in de kleur van de ondergrond.
Ronde vormen knip ik schuin van stof dan rekt die een beetje mee en dat werkt heel prettig.
Overigens vind ik jou resultaat erg netjes!!

quiltlodge gerda zei

Dat ziet er inderdaad "lastig" uit met al dat papier. Las net ook jereichtje over de lins naar de foto's. Ga ik ook maar eens proberen. Als het niet lukt, kom ik bij jou met mijn vraag, ok?

Erna zei

Ziet er kei leuk uit. Vrolijke kleurtjes. Groetjes, Erna