zondag 1 maart 2009

Een affo en een nieuw ontwerp.

Vrijdagavond ging ik met de jongens mee naar het zwembad. Ik trok wel mijn badpak aan maar ipv. te gaan zwemmen heb ik papier en potlood gepakt en ben ik blokjes gaan tekenen voor een rotatiequilt volgens de methode van Chea Goossens' Wild van Quilt. Dat was een prima werkje om daar te doen. Met het lawaai in het zwembad lukt lezen niet goed, maar zo lekker zitten tekenen en kleuren gaat prima. Af en toe werden er nieuwsgierige blikken mijn kant uit geworpen want iemand die zo zit te kleuren is toch wel wat opvallend in een zwembad. Ik had het echter prima naar mijn zin.
Cimg0849
Thuis heb ik het spiegelmapje gepakt en gekeken hoe de verschillende blokjes er uit komen te zien als ze herhaald zouden worden. Het is zo leuk om te zien wat er dan gebeurt. Een schuin randje aan het blok wordt in het spiegeltje ineens een ster door de herhaling. Het effect van herhaling is niet goed in te schatten als je 1 blok zit in te kleuren en des te verrassender is het resultaat als je het blok gaat herhalen. Leuk om te doen.
Nu het lapjesspeelkleed klaar is, denk ik dat de rotatiequilt mijn volgende project gaat worden.
Het speelkleed is zo heerlijk zacht geworden. Ik heb geprobeerd om dat op foto's vast te leggen:

Cimg0840
Het kleed is in de schuine hoeken doorgestikt en 2x in de lengte en 2x in de breedte over de kleine lapjes.
Cimg0842
Hij heeft een lekkere dikke vulling en omdat hij niet zo intensief is doorgestikt is hij ook heerlijk luchtig dik.
Cimg0846
Op de laatste foto zie je de puntje aan de buitenkant nog wat beter:
Cimg0848
Dit speelkleed kan nu even de kast in want degene die 'm krijgt verwacht in de zomer haar kindje pas.
Het boxkleed voor Evelien en Dennis vordert ook al aardig. De buitenste rand moet nog gequilt worden en dan ga ik leuke patroontjes zoeken voor de brede witte randen in de quilt.

2 opmerkingen:

marian'ne m zei

Lekker zo spelen met kleur.
Ja, in een niet logische lokatie :-)

Wat mooi dit kleed. Wat snel gedaan.
De puntjes vind ik zo'n leuk idee. Na mijn kip puntjes wil ik er ook wat mee doen.
Heb jij ze dubbel gevouwen of is dat te dik.

Ook je Holland kleed vordert zo mooi.
Wat worden de baby's verwend door jou !!

Peti zei

Wauw, wat is je speelkleed leuk geworden!