woensdag 11 maart 2009

Over de streep.

Sportief op de fiets naar de quiltwinkel in plaats van met de auto naar de sportschool. Even een stukje blauwe ruitjesstof halen voor de afwerkbies van het boxkleed. Nog één avondje flink doorquilten en dan kan morgen de bies er omheen.
In de 'grote winkel der verleidingen' keek ik even bij de boeken en zo
inseen
ineens stond ik met het boek Nearly Insane in mijn handen en tja, toen was ik over de streep. Ik zocht een dergelijk project om zo af en toe een blok te kunnen maken als ik wil patchen maar niet zelf iets wil tekenen of verzinnen.
Toen ik laatst het spiegelmapje maakte, vond ik de kleurencombinatie groen met paars helemaal 'te gek'. Een prima combinatie dus, voor dit 'insane' project.
Bij thuiskomst de lappendozen ingedoken en mijn groene, roze en paarse lapjes opgezocht:

Cimg0880
Zou deze gekke ingeving komen door het zonnetje dat zo heerlijk op mijn hoofd scheen tijdens het fietsen, of was het de geur van het voorjaar in de lucht, of was het toch de inspirerende vibraties die uitgingen van al die andere quiltsters die in de winkel rond liepen te snuffelen. Ik weet niet wat het was, ik laat het gewoon lekker gebeuren.

1 opmerking:

marian'ne m zei

IIIIIIIEE, je ben verleidt !!!;-))

OOo knap hoor.
En een mooie lente combi aan kleuren.
Wat heerlijk (én gevaarlijk) zo'n winkel dicht bij.