zondag 14 december 2008

Weer eens wat quiltnieuws

Zoals je ziet heb ik een nieuwe kopfoto op mijn weblog, een deel van de medaillonquilt. En eindelijk zit de volgende rand aan de medaillonquilt zodat ik 'm nu kan laten zien.
Vandaag heb ik de laatste twee punten er aan gezet en dit is het resultaat:

Cimg0306
Ik ben er erg blij mee. Het is geworden zoals ik gehoopt had. Nu ga ik de komende dagen op mijn gemakje eens bekijken wat de volgende stap is. Een brede bruine rand misschien, gevolgd door een gekleurd randje. Ik weet het nog niet. In het boek: 'Borders, bindings and edges' van Sally Collins staat de mooie zin: 'Waiting gives the quilt time to develop a voice and gives me time to listen'. Ik neem dus de tijd om te ontdekken hoe ik verder ga met deze quilt, af en toe eens een lapje erbij hangen, kijken, veranderen, stapje naar achteren, hoofd een beetje schuin, ogen een beetje dichtknijpen. Ook werkt het vaak goed om een foto te nemen omdat je het contrast dan goed kunt zien en zo hoop ik dat mijn quilt me vertelt wat nog nodig is om 'm af te maken.
Ik dacht gisteren al lekker verder te gaan aan de quilt maar helaas. We zijn de afgelopen dagen druk bezig geweest om onze verwaarloosde houten planken vloer weer netjes te krijgen. De kast waar mijn naaidoos in staat, was een dagje onbereikbaar omdat de olie veel tijd nodig had om te drogen. Het resultaat mag er zijn, want de vloer ziet er weer prachtig uit, als nieuw. De vloerenman had 7 jaar geleden, na het leggen van de vloer, gezegd dat we na twee jaar terug moesten komen. Hij zou dan vertellen wat we moesten doen. Echter, de tijd vliegt, de woorden van de man zaten altijd wel in mijn hoofd, maar nu was het dan eindelijk zover. De vloer moest gereinigd worden en na-geölied worden. Eerst alle meubels uit de zithoek naar de eethoek en de volgende dag andersom. Twee dagen een beetje aanpassen maar dat vinden we juist spannend en gezellig.
Gisterenavond aten we aan de eettafel die midden in de zithoek stond en dat was heel gezellig.

Nu ga ik deze middag maar eens verder aan het quilten van de kerststerren. Het zou wel leuk zijn als die ook nog af kwam voor de kerst.
Verder ben ik bezig geweest met het ontwerpen van een rotatieblok volgens het boek: Wild van Quilt van Chea Goossens. Daarover binnenkort meer.

Geen opmerkingen: