maandag 1 december 2008

De quilts van het cluppie.

Woensdag was dus de laatste les van de medailloncursus. De quilts beginnen al aardig vorm te krijgen, maar zijn nog lang niet af. We hebben nu een dag in maart gepland om nog een keer bij elkaar te komen met Meta, om de resultaten te bekijken en om nog adviezen te krijgen. Dat is een leuk en prettig idee.
Zelf kreeg ik, net als een week eerder, op het allerlaatste moment, dinsdagavond, een ingeving over hoe ik verder wilde gaan. Snel nog een deeltje in elkaar genaaid en gespeld om een idee te geven en om Meta er naar te laten kijken. Zij gaf haar 'goedkeuring' dus ik kan voorlopig weer vooruit.
Lia maakte tijdens de laatste les foto's van onze 'werkstukken in de maak' en stuurde ze naar me door zodat ik ze hier kan laten zien.
Ik zal eerst een prachtige medaillonquilt van Meta laten zien. Hij ligt echter ergens overheen en hangt dus niet netjes op, dat is jammer maar jullie zullen zo ook wel kunnen zien dat hij fantastisch is:

Medaillonquilts_004_1
Alle quilts van Meta zijn zo ontzettend mooi gemaakt in alle opzichten (ontwerp, kleur, uitvoering).
De volgende is de quilt van Joke, ze schiet al lekker op en het wordt een leuk, vrolijk kleed met dat roze erin:

Medaillonquilts_003_1
Carla heeft voor hetzelfde patroon gekozen maar zij werkt met hele zachte kleuren. Op deze foto komt het wat flets over maar in het echt is het heel zacht en fijntjes, héél mooi.
Medaillonquilts_009_1
Ook Elly heeft dit patroon gebruikt (naar het voorbeeld van de medaillonquilt van Meta). Deze quilt van Elly met blauw en geel is zo mooi kleurig, er zijn heel mooie bloemstofjes gebruikt. Ik vind het één van de mooiste van de club maar dat is mijn persoonlijke voorkeur voor deze kleuren:
Medaillonquilts_010_1
De volgende top is van Els. Zij heeft een eigen ontwerp. Zij is degene die die mooie randstof in het bezit heeft, die ook zo mooi bij mijn quilt zou staan. Hier heeft ze de randstof nog niet verwerkt, dat is haar volgende stap.
Medaillonquilts_011
De volgende quilt is van Lia. Leuk hè, dat roze en groen. Ze heeft leuke stof gevonden met een rozenrand en die paste precies bij de kleuren die ze gebruikt. De rand met streepjes doet het ook hier weer erg goed:
Medaillonquilts_005_1
Dan is de quilt van Jopie aan de beurt. Zij heeft een eigen ontwerp gemaakt en is in het midden met een ster begonnen. Ze heeft het zichzelf niet gemakkelijk gemaakt met heel veel kleine driehoekjes die je zo niet eens ziet. In het midden komen 16 naadjes samen, dat is erg moeilijk te verwerken. Misschien gaat Jopie het centrum nog loshalen en proberen om de ster wat platter te krijgen. De kleuren blauw zijn zo mooi en helder, deze quilt wordt supermooi.
Medaillonquilts_008_1
En dan als laatste mijn eigen quilt. Die had ik ook nog niet laten zien met de driehoeken eraan. Aan de bovenkant zie je een klein stukje van hoe ik verder denk te gaan;
Medaillonquilts_006_1
Leuk hé, zo allemaal bij elkaar. Ieder doet het op zijn eigen manier, zodat ook de quilts die hetzelfde patroon hebben, zo ontzettend verschillend zijn.
Wat betreft mijn eigen quilt, gisteren heb ik dan toch het bruine en groene randje er afgehaald. Het randje zorgde ervoor dat de quilt eindigde en ik wilde nog door. Dat zo'n randje zo in de weg kan zitten, zeg. Gisteren heb ik de eerste 2 banen van driehoeken met tussenstukken aan de quilt gezet. De andere stukken had ik er ook even bijgelegd en toen had ik zelf weer eens helemaal het 'wauw'gevoel. Dat gevoel wil ik eigenlijk altijd bereiken en dat lukt natuurlijk niet altijd. Ik ben nu weer helemaal tevreden met mijn quilt en ik ga met goede moed verder.

1 opmerking:

annemieke zei

Hoi Elle

Hij wordt echt mooi. Wat een werk moet de rand zijn geweest, maar hij werkt wel.
En wat leuk dat je alle quilts in wording kunt laten zien.
Ze zijn stuk voor stuk mooi, allemaal op hun eigen manier.
Hoe gaat het verder met je?
Alvast een hele gezellige sinterklaas en tot ziens.
groetjes van Annemieke