woensdag 24 december 2008

Van alles te vertellen

Gisteren om 9.30 uur waren Evelien en ik al op weg naar de markt in Breda. Vanwege Serious Request staat het glazen huis op de Grote Markt en was de markt verplaatst naar de haven. Dat zag er heel gezellig uit. Het zonnetje begon te schijnen en het was heerlijk om daar rond te lopen. De haven is vorig jaar pas geopend en een verrijking voor Breda. Helaas waren er geen stoffenkramen, dat was dan weer jammer. Na een lekker kopje koffie, besloten we naar de quiltwinkel in Etten-Leur te rijden. We vonden al snel leuke blauwe en rode ruitjes en stofjes bij het hollandse printje van Evelien:
Cimg0372
Er mag wel veel wit bij en misschien nog een zachte blauwe. Er komen al wat ideeën op. Ik probeer er wat op papier te zetten zodat Evelien kan aangeven wat ze leuk vindt.
Ik kocht in de quiltwinkel ook nog het prachtige boek 'Kleurgebruik' van Joen Wolfrom. Wat een heerlijk boek is dat toch, om meer te weten te komen over kleur.
Gisterenavond ben ik dan toch verder gegaan met de kerststerren. Ik vond een patroontje van een kabel die ik met het kopieerapparaat iets verkleind heb. Ik heb het patroon wat aangepast en nu is het zo geworden:
Cimg0384
2 tussenbanen zijn inmiddels gequilt.
Eergisteren was ik actief op het internet bezig en inmiddels is de naam van mijn web-log ook te vinden op de Belgische startpagina voor patchwork.
patchwork.startpagina.be

Wat betreft de kerstversierselen geloof ik dat jullie nu het meeste wel gezien hebben. Mijn kerstgroepjes zijn langsgeweest, jullie hebben mijn kerstengeltjes kunnen bewonderen, de kerst'tafereeltjes' met kaarsen, beeldjes etc. Dus nu even wat anders: Hier kocht ik 2 leuke manden voor tijdschriften en kranten. Ze staan onder de salontafel en ik ben er erg blij mee:

Cimg0389
Een oud en ingezakt mandje dat naast de bank stond, kan nu weg en misschien dat overal-rondslingerende-kranten en tijdschriften, nu makkelijker een weg vinden onder de salontafel.
Onze kerstplannen? Vanavond gaan we eten bij mijn schoonmoeder en brengen we een bezoekje aan mijn schoonvader. Gisteren liet de longfoto voor het eerst een lichte verbetering zien, zodadelijk horen we hoe het op dit moment is, de verpleging is nog niet bereikbaar.
Ook morgen zullen we in Goirle zijn, we bezoeken dan mijn ouders en gaan ook nog langs mijn schoonmoeder. Hopelijk wordt het ondanks alles, een goede kerst. Het kerstgevoel is, juist nu, heel erg aanwezig.

2 opmerkingen:

goof zei

Gelukkig!
Fijn om te lezen dat er een lichte verbetering met je schoonvader is.
Ik wens je hele fijne Kerstdagen toe.
En met heimwee denk ik terug aan de geweldige winkels in Breda,...
Heb heel wat jaartjes in Breda gewoond,...toen was er nog een quiltwinkeltje.
:o)

Evelien zei

Leuk om de vruchten van onze gezellige zoektocht op de blog te zien staan. Kan ik het vanavond aan Dennis laten zien!! Die was heel benieuwd.

Heel veel liefs,
Evelien