dinsdag 10 februari 2009

Laat de baby's maar komen.

Zo nu en dan koopt Monique van de quiltwinkel, stofstalen in. Zaterdag toen ik de winkel bezocht, trof ik een grote doos aan vol met de leukste stofjes. Al snel viel mijn oog op deze leuke, vrolijke lapjes van fijne babyrib:
Cimg0747

Vandaag besloot ik nogal impulsief om het mes er in te zetten en er vierkanten van 9 x 9 cm van te snijden. Uit de kleinste lapjes haalde ik zes blokken, uit enkele lappen 9 blokken en dan nog 12 en 15 blokken uit de twee grootste lappen.
Dan komt het leuke werk. Hoe ga ik ze neerleggen om de kleurtjes goed te verdelen? Ik legde ze willekeurig neer, ik heb nine-patches gevormd, ik heb two-patched geprobeerd en uiteindelijk maakte ik rijen. Een rij blauw en dan weer een rij met de andere kleurtjes. Het streepstofje, waar ik het meeste van had, komt in beide rijen voor:

Cimg0794

Ik ga op zoek naar een zelfde kwaliteit stof in een effen kleur die er leuk bij staat om het geheel wat te vergroten. Ik heb nog een flink aantal repen van vijf centimeter breed waarmee ik nog een rand kan vormen. Zo heb ik binnenkort een kraamcadeautje op voorraad. Handig toch?
Laat de baby's maar komen!


Groetjes Elle.

Geen opmerkingen: