dinsdag 3 februari 2009

Lapjes

Vanochtend werd ik door Annemieke verrast met een lentelapje. Helemaal mijn kleur. Je voelt het voorjaar bij het zien van deze lentegroene stof. Het inpakpapier was ook bijzonder. Voor sommigen van jullie zal het wel bekend zijn. Ik vond het superleuk om het mooie stofje in zo'n mooi papier kado te krijgen:
Cimg0700
Annemieke had haar Dear Jane bij zich. Ze heeft nu 7 rijen klaar en ik kwam er niet op uitgekeken. Wat is er toch veel te zien aan al die verschillende blokjes en verschillende technieken. De kleuren rood, roze met een beetje groen en een beetje bruin zijn warm en mooi. Ja, jullie moeten het doen met een beschrijving want ik ben vergeten om een foto te maken. Dat komt vast een volgende keer als ik Annemieke weer zie.
Ik haalde mijn lappen tevoorschijn (ik had immers pas alles zo netjes geordend, dus het kon) zodat Annemieke kon kijken of er nog wat van haar gading bij zat voor haar Dear Jane. Ze koos deze twee lapjes:
Cimg0709
Beide lapjes heb ik in mijn sampler van de basiscursus gebruikt als rood accentje in mijn blauwe quilt. Ik ben benieuwd in welke blokjes Annemieke ze gaat verwerken.
Toen ik toch al mijn lapjes beneden had staan, heb ik ze maar gelijk op de foto gezet:
Cimg0701
In de kleinste bak zitten, hoe kan het ook anders, de kleine lapjes, soms maar een klein vierkantje maar zeker nog de moeite van het bewaren waard:
Cimg0702
Dan heb ik een mand met middelgrote lapjes. Het is daar wat vol maar ik heb nog zo'n mand staan en die is nog helemaal leeg (als ik de sokken en onderbroeken van zoontjelief eruit gooi, wat ik zeker ga doen als de lapjesvoorraad groeit):
Cimg0703
En tot slot een bananendoos met de grotere lappen. Veel lappen komen nog uit de tijd dat ik kleding maakte. De flanellen ruitstof was eigenlijk bedoeld voor een bloesje. De twee stofjes linksonder zijn gebruikt voor carnavalsbroeken, etc...:
Cimg0704
Voor een quiltster is dit een zeer bescheiden hoeveelheid stofjes, denk ik zo...
Ik grijp dan ook meestal mis als ik iets nodig heb en rijd dan voor een lapje naar Etten-Leur.

Heel vervelend..... ;-)

3 opmerkingen:

Groetjes van Wilma zei

Wat een heerlijkheid al die lapjes!!!

marian'ne m zei

hihi, er is geen eens een code(meer) !!!

marian'ne m zei

Hee ik had hier gisteren stofjes zitten te bejubelen. Zeker de code vergeten !!

Jubel ik nóg een keer !!;-)

Heerlijk zo'n voorraad en ik val op het middelste holland(?) vak !!!