donderdag 11 maart 2010

NI-euwe lapjes

Wat een leuke woordspelingen kun je toch maken met NI. En het leuke is, je hebt er zo lang de tijd voor want de Nearly Insane is een grote quilt met heel, heel veel priegelkleine stukjes. Tijd genoeg dus voor een hoeveelheid aan woordgrapjes met NI.
Gisteren moest ik toch echt even naar de quiltwinkel om tussen de stofstaaltjes te neuzen die ik vorige week zo braaf had laten liggen. Ik mis namelijk wat lichte lapjes. Ik kan soms te weinig contrast brengen binnen een NI blok waardoor, bijvoorbeeld een driehoekje, wegvalt in een vierkantje omdat er donkere kleuren naast elkaar staan. Zo is de NI een mooie ontdekkingstocht over de werking van kleuren.
Sp_a0610
Ik vond 3 geschikte lapjes die in een staaltjespakketje van 5 zat en daarnaast kocht ik nog 3 kwart metertjes van de rol: een licht geelgroene, een donkere roodviolette met een goud/geelgroen bloemetje en een lichte roodviolette, helemaal goed:
Natuurlijk zijn de lapjes direct in gebruik genomen. De hoekjes van blok 25 heb ik opnieuw geknipt. Die ben ik nu in elkaar aan het zetten. Dit blok heeft 87 stukjes en dat redde ik gisteren dus niet in 1 avond. Ik denk dat het vanavond wel gaat lukken om 'm af te maken. Tot morgen dan maar?

Geen opmerkingen: