woensdag 27 augustus 2008

Puntjes

Gisteren ben ik bezig geweest met m'n nieuwe project. Ik moet er nog een 'werknaam' voor verzinnen. Het is leuk en afwisselend werk. Zoals je op de foto kunt zien, maak ik nu de banen met de puntjes. Met de andere delen van het blok wacht ik nog even. Ik denk dat de blauwe stof die ik gebruik, misschien te weinig contrast heeft met het bruin. Ik zal hierover eens advies in gaan winnen bij mensen die verstand hebben van kleurgebruik. Of ik ga er zelf mee 'stoeien' als ik wat meer puntjes klaar heb. Ik kan dan kijken hoe het staat met lichtere en donkerdere stoffen. De witte delen die je ziet, zijn van de ondergrondstof (theezakjesstof). Daar teken ik het patroon op en ik zie dan op welke lijn ik moet naaien.
Dscn0348
Het hele project moet nog vorm gaan krijgen. Ik denk nu dat ik uitsluitend met effen stofjes ga werken. De felgekleurde puntjes vind ik leuk maar hoe is het als er heel veel van zijn? Ik zal het gaan zien.
Als jullie leuke ideeën of adviezen hebben, dan hoor ik het graag.
Zaterdag op de Bee zullen er zeker mensen zijn die er een mening of visie over hebben. In de quiltwinkel hebben ze eerder eens een cursus gehad rond dit blok (New York Beauty) dus ze hebben er ervaring mee.
Toen ik op de Bee van april was, waren mijn 12 kleintjes nog echt 12 kleine blokjes van 10 bij 10. Nu heb ik slechts enkele lapjes met puntjes, dus wie weet wat voor ideeën ik weer op ga doen. Ik reken weer op veel inspiratie bij het zien van werkstukken van anderen. Vorige keer zaten er mooie quilts bij.

Vanmiddag heb ik wat stukjes stof geknipt zodat ik vanavond weer 2 blokjes kan naaien. Rood met blauwe puntjes deze keer. Tot ziens.

Geen opmerkingen: