zondag 24 augustus 2008

Afwerken

En dan eindelijk gaat de sluitbies er aan gezet worden. Dan komt toch even de naaimachine tevoorschijn om de sluitbies aan de voorkant van de quilt te naaien. Zoals ik al vertelde, houd ik de werkwijze aan van de cursus quilttechnieken. Zo zette ik de sluitbies niet met spelden vast, maar met tape. Dat zag er zo uit:
Dscn0173
(Toch wel mooi hè, al die gequiltte lussen).

Nadat de bies er aan was gestikt, zijn de vulling en de achterkant op maat geknipt. Dan de bies naar de achterkant omvouwen, mooie scherpe hoekjes vouwen en goed vastspelden en dan het allerlaatste naaiklusje, met mooie, kleine steekjes de achterkant vastnaaien. Nee, het is trouwens nog niet het laatste naaiklusje want er zal ook nog een plaatje met m'n naam op de achterkant komen. Tjonge, het duurt echt lang voordat zo'n quilt echt helemaal af is. Ik heb 3 zijkanten van de sluitbies klaar. Morgen, tussen de bedrijven door, vind ik vast wel tijd voor de laatste zijde en dan kan ze morgenavond op de foto. Ik kan zelf niet wachten.
Tot morgenavond.

Elle

Geen opmerkingen: