dinsdag 27 juli 2010

Zweedse bloemen

Vorig jaar met mijn verjaardag, kreeg ik van Suzanne dit pakketje lapjes van Kaffe Fasset. Het zijn 15 lapjes van 15x15 cm. Enige tijd geleden kreeg ik hiervoor een idee maar het bleef nog liggen. Het lijkt me nu een leuk vakantieproject. Omdat we naar Zweden gaan dit jaar, is de naam voor dit project al verzonnen: Zweedse Bloemen.CIMG3177
Ik denk dat effen lapjes wel leuk combineren bij deze bonte bloemenstoet. Dus snel mijn lappenmand ingedoken en wat effen lapjes opgezocht.

CIMG3179
Als ik de bonte en de effen lapjes combineer, dan krijg ik dit als resultaat.

CIMG3176
Nu de titel bekend is en de lapjes bij elkaar gezocht zijn, moet ik nog beslissen welke vorm de bloemen gaan krijgen. Ik vraag me af of er misschien een typische Zweedse bloem is. Ik ga googlen op 'Zweedse Bloemen' en ik kom meteen uit bij de Zweedse Kornoelje. Dit plantje met zijn witte bloemetjes is helemaal geschikt als voorbeeld voor deze quilt. De bloemetjes hebben 4 blaadjes die rond van vorm zijn met een klein uitlopend puntje. Een groot hart in het midden maakt het tot een bloempje dat toch makkelijk om te zetten is tot een patroontje. Dit gaat het dus worden. 

750px-Cornus_Suecica_Bothnian_Bay_2006_06_26
 Inmiddels zijn de eerste blokken geknipt en wordt er hard gewerkt om er snel wat van te kunnen laten zien. 

Tot morgen.

2 opmerkingen:

Josee zei

Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat. Veel succes ermee en laat na de vakantie maar gauw de vorderingen zien.

Marja zei

Wat een mooie zonnige lapjes.
Ben benieuwd hoe het gaat worden.
in iedergeval een fijne vakantie
Gr