vrijdag 23 juli 2010

Rokje 2

Als je dagelijks wil bloggen (wat ik nu tijdelijk aan het doen ben) dan is het handig om gebeurtenissen een beetje uit elkaar te trekken en daarom laat ik nu, rokje nummer 2 zien:
CIMG3167
Het is een variant op het andere rokje. Ik heb eerst het onderste rokje gemaakt waarbij ik de plooien heb ingevouwen zodat het glad is. Voor het bovenrokje heb ik het bovendeel van het patroon geknipt en ook de plooien ingevouwen zodat het glad is. Daarna heb ik het onderste deel er aan gerimpeld. De zijkanten van het bovenste rokje heb ik opengelaten en de onderkant is wat korter, zodat je het onderste rokje te zien krijgt (anders is het ook zonde van het werk).
De satijnen bandjes maken het af. Een heerlijk dun rokje, dat straks prima in de koffer kan.
Groetjes van Elle

2 opmerkingen:

Peti zei

Jij gaat er hip bijlopen op vakantie, en thuis!

Renske zei

Wow! Die is gaaf! Doe je hem maandag aan? :D