dinsdag 3 november 2009

Heel veel driehoeken.

In mijn enthousiasme ben ik wel erg veel driehoeken aan het maken voor de quilt voor Johan. Met de nieuwe lading lapjes werkte ik veel efficiƫnter waardoor er ook meer driehoekjes uit een lapje kwamen. 30 uit een kwart meter wat betekent dat dit, uit de 12 lapjes al 360 driehoeken zijn. Met de 314 van de eerste partij, zijn het er nu 674 ipv de maximaal 600 die ik nodig heb. Wat een produktie zeg. Ik roep altijd dat ik een 'hele goeie' zou zijn voor achter de lopende band en dat blijkt wel weer.
Sp_a0550
Ik kan dadelijk dus heerlijk gaan schuiven met alle driehoeken en gaan combineren dat het een lieve lust is.
Op de foto hierboven zie je de driehoeken waar de kwart cirkel al ingenaaid is. Hieronder op de foto zie je het blik waar de driehoeken inzitten waar ik de kwart cirkel nog in moet naaien. Zo in de mand, lijkt de hoeveelheid mee te vallen, alles ligt netjes gestapeld.

Sp_a0552
Johan krijgt een heerlijk grote quilt. Die komt straks niet meer van de bank af.

2 opmerkingen:

Josee Kool zei

een aardige stapel, voordeel van produktiewerk is dat je lekker door kunt gaan.

christine zei

Zo Elle wat ga je hard zeg de kleuren combinatie is erg mooi. heb je ook een voorbeeld van de quilt of is het er een die je zelf aan het ontwerpen ben?

christine