maandag 23 november 2009

Een weekje op de grond.

Afgelopen week heb ik veelal op mijn knieën gezeten om Johan's quilt samen te stellen. Ik heb 3 platen zachtboard gekocht. Die heb ik boven elkaar gelegd en ze daarna overtrokken met een hoeslaken. Ik heb nu een mooie ondergrond om op te werken. Daar zat ik dan met mijn 600 driehoekjes.
Ik ging wat figuren uitproberen:

Afb0005
Met dit figuur ben ik een poosje in de weer geweest. Het biedt zeker mogelijkheden maar ik ga eerst verder zoeken:
Afb0006
Vanuit het midden dit keer. Ik merk dat ik de cirkels toch leuker vind dan de langgerekte vormen. Ik ga nu met de cirkels aan de gang.
Afb0007
De zachtboard platen blijven de hele week op de grond liggen. We hebben de meubelen net verplaatst waardoor deze heerlijke ruimte is ontstaan om dit te laten liggen. De dagen die volgen ben ik steeds lekker bezig met het verleggen van lapjes.
Afb0021
Dan begin ik met het leggen van deze rand en dat bevalt me wel. Als dit de rand is, wat kan dan de binnenkant zijn?
Afb0022
Ja, deze cirkels kunnen dan in het midden. Dit vind ik wel wat, ik ga weer verder puzzelen.
Afb0026
De blauwe rand aan de buitenkant (hierboven) of toch de bruine rand aan de buitenkant (hieronder):
Afb0027
En zo heb ik mijn week dus doorgebracht. Elke keer ging ik kijken, lapjes verplaatsen of een deel weghalen. Zo leuk om te zien wat mogelijk is en wat de verschillende effecten zijn.
Afb0031
Hierbij is het niet gebleven. Ik heb wat meer orde gebracht in de cirkels waardoor het geheel iets rustiger wordt dan op deze foto. het lichtste beige lapje is er uit gevist en de volgorde van de randen is nog veranderd. Die foto's staan nog op het toestel, dat komt dus nog. (Ik was al blij dat bluetooth eindelijk weer eens werkte zodat ik deze foto's van mijn mobiel kon halen).
Ik heb een lekker weekje gehad en gisteren is ook NI blok 22 afgekomen. Die zal ik vandaag strijken zodat ik die morgen kan laten zien. Ik vind 'm erg leuk geworden.
Groetjes Elle

14 opmerkingen:

Thea zei

Wat wordt je top mooi. Wat een veelzijdig blok is het, wat kun je er veel mee! Ook de randen passen er heel goed bij, mooi hoor. Pas op je rug en knietjes......!

Josee Kool zei

wow, wat een tempo, en wat een mogelijkheden. de laatste met de cirkels vind ik ook het leukste.
veel plezier met puzzelen.

Anonymous zei

Wat een leuk blok is dit.
Zoveel mogelijkheden maar dan ook weer moeilijk om te kiezen.

Annelies zei

Mooi om naar al die foto's te kijken. Wat een heerlijk gepuzzel voor je.

katrien zei

Wat kun je lekker puzzelen met deze blokjes,heel mooi hoor.
En wat een mooie NI blokjes zie ik hier,leuke stofjes gebruik je ervoor.

Balsemien zei

Hoi Elle, Wat een leuke puzzel om te ontrafelen en dingetjes uit te proberen, geweldig! Verschillende voorbeeldjes die je laat zien zijn schitterend... Nu moet jij de keuze maken! Veel succes!

marcella zei

leuk dat je het hele denk-werk in fotoverhaal hebt verteld. Wat een leuk blok om mee te puzzelen, de mogelijkheden zijn enorm, ik vind dat je een mooie keuze hebt gemaakt zo

christine zei

goh Elle ik zou niet kunnen kiezen hoor vindt ze allemaal erg leuk het is een mooie kleuren combinatie geworden en het middenblok vindt ik prachtig maar ja jij moet ze aanelkaar maken .

christine

marian'ne m zei

OOO wat kan je daar veel kanten mee op.
Ik zou bliven schuiven.
De kleuren combie is prachtig.

Veel succes én plezier met puzzelen en schuiven.

Geeft DH ook raad /voorkeur/tips !!;-))

Isabella zei

Wat een gepuzzel maar uiteindelijk kom je er toch wel uit. Het ziet leuk uit met die cirkels en je randen zijn ook top.

Joke zei

Wat heb je veel mogelijkheden met dit patroon!

Joyce zei

Elle wat heb je een leuke puzzelweek gehad!! Ik kan me voorstellen dat je het helemaal naar je zin hebt gehad. Heb je nog wel iets anders kunnen doen? Ik kan me zo voorstellen dat iedere keer dat je langsloopt je ineens weer op je knietjes aan het lapjespuzzelen bent!!
:0))

Anja zei

Wordt mooi Ellen! Ik vind dat blauw en bruin bij elkaar heel erg mooi. Ik zou de blauwe rand buiten doen.

Peti zei

Wat een prachtige kleurtjes, Elle, en leuk om zo lekker te puzzelen met je stukjes. Veel puzzelplezier!