donderdag 29 januari 2009

Gedichtendag


Na het lezen van allerlei leuke gedichtjes op de web-logs, heb ik mijn boekje opgezocht waarin ik van '87 tot '93 regelmatig gedichtjes schreef die ik mooi vond of zelf bedacht. Ik schrijf er hier drie op: Eén van Toon Hermans waarvan ik heel veel gedichtjes mooi, sprekend en pakkend vind. Dan een superkort gedichtje van mezelf dat ik in de maand voor mijn huwelijk heb geschreven en dan zie ik in mijn boekje een uitspraak staan van mijn schoonvader en die mocht in deze week, niet ontbreken.
Hier komen ze:


Vandaag is de dag,
hij komt maar één keer.
Morgen dan is het
vandaag al niet meer.

Niet zeuren, geniet
van het leven
het mag
maar doe het vandaag
want vandaag is de dag.

Toon


Jij bent de zon in mijn leven
je omarmt me
verwarmt me.

Elle (14 mei 1993)


'Je moet er een eigen mening op na houden: luister naar wat ik zeg'.

Schoonvader ('88 of '89)

Geen opmerkingen: