maandag 12 januari 2009

Gelukkig worden met Genoeg? Het kan!

Cimg0617
Dit is een portemonneetje dat gemaakt is van een lege sapverpakking. Leuk hè. Het idee vonden we in het tijdschrift 'Genoeg'. De titel van dit blog is de titel van het tijdschrift van deze maand. Ik kende het blad nog niet maar het is leuk om te lezen. Op hun website vind je de beschrijving en zelfs een filmpje hoe je het kunt maken.
Klik hier om op de site te komen. Daar staat in de rechterkolom in rode lettertjes: zelfmaakportemonneetje.


Cimg0620

Als je de instructies volgt dan moet je 1 ding doen, namelijk beide kleppen laten zitten en niet 1 afknippen. Later krijg je de instructie om iets aan elkaar te nieten maar als je de klep niet afknipt dan kun je die omvouwen en hoef je helemaal niet te nieten.

Cimg0621

Het klinkt zo als abracadabra maar als je bezig bent, dan zul je het vanzelf zien.
Johan heeft zijn mooie leren (maar oude) 'Castelijns en Beerense' portemonnee inmiddels ingeruild tegen een portemonneetje van een pak van 'frisse fruitdrank'.
Ik zie allerlei mogelijkheden voor leuke opbergsystemen, ik ga experimenteren met melk- en sappakken. Ik ben bang dat ik geen pak meer weg zal kunnen gooien zonder de schaar er in te zetten en er mee aan de slag te gaan.

Of ik dan het hele weekend met sappakken aan de gang geweest ben?
Nee hoor, we hebben heerlijk geschaatst op de Asterdplas, zowel zaterdag als zondag. Ook zit de blauwe rand aan de medaillonquilt.

Cimg0610
Ik heb nog getwijfeld of ik toch nog een rand met de verschillende stofjes zal gaan maken om de blauwe rand heen maar toch dacht ik: "Nee, het is Genoeg!" Wat vinden jullie?
Verder is nu toch echt de schaar gezet in het Hollandstofje en ben ik aan het uitpluizen hoe het boxkleed zal gaan worden. Ik heb stroken gesneden van de ruitjes en ben ze op verschillende manieren aan het neerleggen. Ik ben er nog lang niet uit en blijf voorlopig schuiven en zoeken:
Cimg0622
Er bleef nog een klein beetje tijd over om te borduren maar niet zoveel.
Het was dus een goed gevuld weekendje.

1 opmerking:

Willy zei

Prachtige medallion, mooie kleuren.Willy