maandag 1 augustus 2011

Weer thuis

We zijn weer terug van onze heerlijke vakantie in Engeland en Schotland. In de drie weken dat we weg zijn geweest, hebben we 5 verschillende vakantie-adressen gehad, 6 als je de laatste hotelovernachting in Cambridge meerekent.
Ik heb enkele foto's opgezocht om een indruk te kunnen geven van onze reis.
We begonnen in Zuid-Engeland, vlakbij het New Forest national park waar wilde paarden lopen;
Geweldig om te zien. We huurden een dag mountainbikes om dit national park van dichtbij te beleven en dat was geweldig. We bezochten het motormuseum in Beaulieu wat naast een automuseum nog veel meer te bieden had zodat we ons hier prima een hele dag vermaakten. Tijdens een rit in de omgeving maakte ik de volgende foto bij het Maiden Castle;
We bezochten diverse kustplaatsen, doken een middag in het zwembad in Poole, gingen samen hardlopen langs de kust en aten heerlijke scones in Brockenhurst.
Ons tweede vakantie-adres bevond zich in Cornwall. Op weg daar naartoe, reden we door het Dartmoor national park en daar zagen we dit soort rotsformaties:
Een dag later bezochten we weer een national park en wel het Bodmin moor. We klommen over grote stenen heen om dit watervalletje te bezoeken, het was een stuk avontuurlijker dan dat het er hier uit ziet:
Dit was ook de dag dat we naar de heerlijke quiltwinkel gingen uit mijn vorige blog. Aan het einde van de middag bezochten we nog de prachtige ruïne van het Restormel Castle. Dan volgt er een echte regen dag en de dag erop trekken we alweer door naar het derde vakantie-adres in het hart van Engeland.
En dan toch eindelijk, op mijn verjaardag, een Engels ontbijt; lekker maar zwaar:
Deze dag gaan we naar Oxfort wat ik 1 van de mooiste plaatsen vond van alle plaatsen die we bezocht hebben. Een prachtige stad met een heel prettige sfeer. Ook zijn er leuke winkeltjes te vinden:
Een dag later bezoeken we Bath en de derde dag volgen we een golfclinic en bezoeken we Cirencester.
En dan gaat de reis verder naar Manchester. We rijden meteen door naar Old Traffort, de thuisbasis van voetbalclub Manchester United. DH en jongste DS genieten met volle teugen:
We trekken 1 dag uit om Manchester te bekijken en slenteren een dag lang door deze stad. We drinken koffie bij Starbucks, de jongens spelen gitaar in een muziekwinkel, we brengen een bezoekje aan het jazz-festival, we lunchen op een gezellige plek en lopen het sience- en industrialmuseum binnen.
De volgende dag trekken we de natuur weer in en plannen een rit door het Peak District national park. We klimmen een berg op en komen aan de andere kant uit bij de 'stepping stones' in Dovedale, we rijden door zeer toeristische dorpjes en we bezoeken een fair in Buxton waar we deze heerlijke cupcakes kopen:
Tenslotte rijden we naar het hooggelegen Edale waar we om 21.00 uur boven op de berg staan en deze prachtige foto nemen.
Dit zou het prachtige einde moeten zijn van deze mooie dag, ware het niet dat in bij het teruglopen naar de auto mijn enkel zo ernstig verzwikte dat we bij de EHBO post in Manchester terecht kwamen. Jammer maar niet getreurd; in een aangepast tempo en op krukken zijn we verder gegaan. De laatste dag in Manchester heb ik weliswaar op de bank in het appartement doorgebracht maar de volgende dag zijn we verder gereden naar Edinburg. Onderweg picknickten we in het Lake District,P1010554
De eerste dag in Edinburg hebben we een kaart genomen voor de hop-on hop-of bus zodat ik toch overal kon komen. Na een dag in de stad hebben we een rit gemaakt door Schotland en kwamen bij het Falkirk Wheel en vervolgens bij Stirling Castle terecht. P1010620
Zoals je ziet waren de koning en koningin thuis en was ook de butler aanwezig;) We reden vervolgens door naar Loch Lomond. Het was een regenachtige dag (de derde pas in deze vakantie) waardoor we niet zovaak uitstapten.
En toen werd het tijd voor de terugreis. We reden van Edinburg terug naar Engeland tot in Cambridge. Daar overnachtten we en planden we de boottocht voor de volgende dag. We namen de boot van 18.00 uur zodat we de ochtend nog lekker in Cambridge konden doorbrengen. Zo gezegd, zo gedaan. De terugreis verliep voorspoedig. Op de boot hadden we ook nog heerlijk weer zodat we lekker op het achterdek konden zitten. Wat relaxed toch, om in twee dagen terug te reizen in plaats van in 1 dag.
We werpen nog een laatste blik op de 'white cliffs of Dover' en rijden dan tevreden naar huis.
Het was een heerlijke vakantie!
Groetjes Elle

Gert zei

Welkom terug. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, als ik dat zo lees. Veel gezien en gedaan. Hopelijk gaat het intussen ook weer wat beter met je enkel. Jammer dat zoiets natuurlijk net tijdens de vakantie moet gebeuren. Beterschap, en geniet nog lekker na van je vakantie.

Marjolijn zei

Wat een prachtige plekjes heb je bezocht. Dartmoor, Bodmin moor, Cornwell en Schotland. Allemaal plekjes waar mijn hart ligt. Volgende keer ook noordelijker gaan dan Edenburgh hoor, daar wordt het zo mooi (en ook een quiltwinkel met tearoom!).
gr. Marjolijn

Anita zei

Welkom thuis. Gaat het al beter met je enel. Gelukkig is het hier nu aardig weer en kun je afkicken.

Yvonne zei

Hoi Elle, wat was dat een heerlijke vakantie. Ik heb alles in één keer uitgelezen en de quiltwinkel van de vorige post was ook grandioos. Jammer van je enkel, ik hoop dat het al weer beter gaat. Ben benieuwd wat je van de stofjes gaat maken.

Groetjes Yvonne

q.lodge gerda zei

NOu, dat is duidelijk > jullie hebben een prachtige vakantie achter de rug! Ook fijn, dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen, nou ja, op die enkel na dan. Maar je begrijpt wat ik bedoel. Groetjes

PetraM zei

Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad. Mooie plekken bezocht. Enne natuurlijk beterschap.

Merian zei

Hoi Ellen,
wat leuk om je reisverslag te lezen, op een paar plekken ben ik zelf ook geweest, in een van je vorige verhalen kwam het plaatsje Launchester tegen daar ben ik zelf al weer 22 jaar geleden geweest. Toen ga ik nog niks om quilten dus die winkel heb ik toen niet gemist. Ik verlang er weer naar om naar engeland tegaan misschien volgend jaar.
Hopelijk gaat het beter met je enkel. Maar je hebt een geweldige vakantie gehad zo te lezen.

gr. Merian (van het Quiltweekend)
Heb sinds 2 weken ook een eigen blog.