maandag 4 oktober 2010

Visite

Vrijdag jl kreeg ik visite van Ann en Doortje. Zij hadden op mijn blog gezien dat ik in Breda woon en Ann mailde me met de vraag of ik lesgeef. Nou, dat doe ik niet, maar ik vond het wel gezellig als ze eens langskwamen. Dat vonden zij ook een prima idee en afgelopen vrijdag was het dan zover. We hebben eerst het werk van Doortje bewonderd. Van 1 quilt heb ik een foto gemaakt en dat is deze poezenquilt:
CIMG3870
Doortje is al enkele jaren bezig met het quilten en heeft Ann onlangs aangestoken met dit onvermijdelijke virus. Ann is begonnen met hexagonnen en wel meteen met de hele kleintjes, moedig hoor Ann. Ze heeft prachtige lapjes gekocht en de bloemetjes worden in een map gedaan tot ze met genoeg zijn om aan elkaar gezet te gaan worden. Het is nu al een prachtig geheel:
CIMG3871
Mooi met die gespikkelde hartjes. 
Daarna heb ik mijn quilts laten zien en erbij verteld. Ik heb, volgens mij, vreselijk lopen ratelen want de tijd vloog voorbij. 
Een dag later kreeg ik een heel lief mailtje van Ann dat ze het leuk en inspirerend had gevonden om mijn quilts te zien en mijn verhalen te horen. Leuk toch, dat een blog dit veroorzaakt, een leuke en inspirerende ochtend voor ons alle drie.
Elle

5 opmerkingen:

Anita zei

Het is altijd leuk om quiltsters in levende lijve te ontmoeten. Je kunt dan ook mooi ervaringen uitwisselen.

jeanet zei

Leuk zeg, zo'n spontane ontmoeting. Jammer dat alle andere bloggers zo ver weg wonen, want het is heerlijk om eens bij elkaar te kijken!

PetraM zei

Wat een mooie quilt en wat leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet en het zo inspirerend en gezellig was.

nelleke zei

Hallo Elle,Ik hoorde woensdag van Doortje dat ze het zo gezellig gevonden hadden en je quilts hebben mogen bewonderen.Ik stond een tijdje geleden naast je toen je stof voor je nieuwe quilt aan het uitzoeken was en toen heb ik ook je zweedse bloemen gezien nu zag ik dat je ze al aan het doorquilten bent.Ze worden erg mooi.Ook wilde ik nog vragen of we ook eens een keertje naar de inloopochtend mogen komen of moeten we daar ons voor aanmelden?Groetjes Nelleke

Anje zei

Wat een gezellige Quiltvisite, het was voor jou ook vast weer inspirerend..... leuk hoor.
Groet Anje.