zondag 27 juni 2010

Een hele en twee halfjes.

Zo, daar ben ik weer eens. Het quilten en vooral het bloggen stonden een poosje op een laag pitje; te warm, geen zin of geen puf. Het is me toch wat. Toch is het appliceren van de grote bloemen op de lapjesdeken klaar. Kijk maar:
CIMG3135
 Zoals je ziet is het uiteindelijke resultaat anders dan het resultaat halverwege. Het was de bedoeling dat de oranje bloem iets verschoven werd gelegd tav de roze bloem. Ik kreeg 'm echter niet naar mijn zin gelegd, bij een verschuiving kwam ik al snel te dicht bij de rand. Ik besloot toen om de bloem te halveren en onder en boven een halve bloem te appliceren. Er was nog even twijfel maar ik ben tevreden met het resultaat. Het was heel leuk om met deze grote vormen te werken en om eens uit te gaan van het grote geheel ipv te beginnen bij lapjes van enkele vierkanten centimeters.

CIMG3136  Nu moet ik gaan bedenken hoe ik deze lappendeken ga doorquilten; met grote steken en dik katoenen garen waarmee ik de lapjes heb gefestonneerd, gewoon met quiltgaren ondanks de dikke stoffen die ik heb gebruikt of misschien met de naaimachine om de bloemen stikken. Tja, wat zal het gaan worden????

Ondertussen begin ik klop-geluiden uit mijn NI-koffertje te horen. ik denk dat de paarse en groene lapjes niet langer willen wachten en weer eens daglicht willen zien. Laatst hebben ze nog twee nieuwe vriendjes erbij gekregen dus het wordt echt hoog tijd om hier weer mee aan de slag te gaan. Ik wil een aantal blokken voorbereiden waar ik de vakantie lekker mee door kan komen. Wij hebben hier in het zuiden pas laat vakantie dus ik heb nog alle tijd. Ook heb ik veel zin om weer met de wolvilten bloemetjes aan de slag te gaan waarvan ik jullie het laatste blok nog niet eens heb laten zien. De komende tijd zal er dus weer meer gequilt en meer geblogd gaan worden.


Tot gauw.


Elle
CIMG3137

1 opmerking:

PetraM zei

Wat is dit mooi geworden en erg bijzonder. Ben benieuwd wat je gaat kiezen voor het doorquilten.