zaterdag 5 juni 2010

Zou het lukken

Het overschakelen van Appel op Windows is al wennen en nu web-log de boel heeft omgegooid is het dubbel zoeken. We zullen eens kijken of het allemaal gaat lukken. De foto's van mijn nieuwe werkstuk staan op het bureaublad dus het enige wat hoeft te gebeuren is ze hier krijgen. 
Daar gaat ie:
CIMG3081


Tja, het draaien van de foto gaat niet lukken en het is ook niet de goede foto. Ik laat hem wel staan omdat ik m niet weg krijg. Nu de goede opzoeken:
CIMG3079
 Ook dit is m niet.

CIMG3078
Ja, dit is m, zoek de verschillen. Ik heb twee grote bloemen geknipt, een roze en een oranje. De vraag was natuurlijk: wie onder en wie boven. Eigenlijk waren alle opties wel oke. Steeds als ik iets had liggen vond ik het mooi. Ik heb voor deze laatste optie gekozen omdat de roze bloem dan als een soort schaduw kan fungeren van de bovenste, felste oranje bloem. Op deze foto's liggen de bloemen nog los. Inmiddels zit de roze bloem half vast. Dat lukt erg goed. De ondergrond bestaat uit verschillende stofjes waaronder dikke gordijnstof en dikke badstof. Bij deze twee stoffen lijkt de bloem in de stof te liggen, heel leuk.  Op de katoentjes ligt de bloem er mooi bovenop. Het was leuk om de ondergrond samen te stellen. De ondergrond lapjes zijn met drie verschillende katoenen breigarens vastgezet. 2 ecru (dik en dun) en 1 zalmkleur. Alles met festonsteekjes. De bloemen heb ik uit 1 stuk geknipt, de twee stoffen tegelijk zodat de vormen exact hetzelfde zijn. Vervolgens heb ik de naadjes naar binnen geregen en alles op de ondergrond gespeld en later geregen. Het zit nu dus al goed vast en het appliceren is nu een eitje. Een heerlijk werkje voor in de tuin. Omdat ik de lapjes op een onderkant en vulling heb genaaid, zit ik nu al wel met een zware quilt, dat maakt het appliceren weer iets omslachtiger. 

Ik ga weer lekker verder,
Groetjes Elle

CIMG3082
 

1 opmerking:

Annelies vdB zei

Ook voor mij is het erg wennen met de nieuwe besturing van web-log.
Indrukwekkend die grote bloemen !