zaterdag 24 oktober 2009

Een nieuw project.

Al ruim een jaar geleden begon ik aan een quilt voor mijn DH (dear husband). Ik ging aan de slag met de New York Beauty. Ik maakte een aantal rijen met 'scherpe puntjes' in de meest felle kleuren. Het kon me echter niet bekoren en het project ligt nu als 'ufo' in de kast. Toen mijn DH zijn eigen zaak begon, koos hij voor de kleuren bruin en blauw voor zijn logo en visitekaartje omdat hij dit een mooie combinatie vindt.
Sp_a0539
Deze kleuren wilde hij ook wel in zijn quilt.
Inmiddels waren er al wat lapjes verzameld. De meesten kocht ik tijdens ons jaarlijkse quilt-uitje in Woudrichem bij Schering en Inslag in mei van dit jaar. Ook heb ik nog stof van de Medaillonquilt in bruin en blauw.
Ik bleef echter maar dubben over een patroon. Er kwam van alles in me op, ik heb al veel getekend en geschetst maar een beslissing kon ik maar niet nemen.

Gisteren vond ik dat ik de knoop maar eens moest doorhakken. Nogmaals al m'n boeken doorgekeken voor inspiratie en uiteindelijk teruggekomen bij het eerdere idee: Een kwart ronde in een driehoek. Twee driehoeken vormen samen een vierkant van 10 x 10 centimeter. Dat betekent dat ik 600 driehoeken nodig heb om tot 300 vierkanten te komen voor een quilt van 150 cm x 200 cm. 
Sp_a0529
Gisteren ben ik begonnen met het tekenen en knippen van de patroondeeltjes en ik denk dat ik 'al' wel voor ruim 100 driehoeken heb geknipt.
Sp_a0530
Om een idee te krijgen van het resultaat heb ik even wat neergelegd. Er is zo ontzettend veel mogelijk met dit patroon. Als je dan ook nog wat gaat werken met licht/donker effecten (ik hoop dat dat gaat lukken), dan kan dit heel erg leuk en mooi gaan worden.
Sp_a0532
In de opleiding Kleurenconsulent die ik volg bij de LOI heb ik dit idee uitgewerkt in een opdracht, je kon dat in een blog al eerder zien. Ook dit vormde inspiratie voor deze quilt.
A11_oefenopg_12
Nu wil ik nog een leuke 'werk'naam verzinnen voor dit project. Nou, ik kan voorlopig weer vooruit.
Fijn weekend.
Elle

3 opmerkingen:

Willeke zei

Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Ik heb net hier even snel rond gekeken. Mooie quilts heb je gemaakt!
De blauw/bruine combinatie voor quilt voor je man is ook heel mooi.
Groetjes, Willeke

Isabella zei

Een mooie kleurencombinatie en een super patroon heb je uitgezocht. Dit moet wel een mooie quilt worden.

Josee Kool zei

je hebt inderdaad heel veel mogelijkheden met dit patroon. ga zo voort.