woensdag 16 september 2009

'NI'euwe blokken

Het zat er gisteren niet in om naar de markt te fietsen. De vakantiequilt blijft dus nog even zonder achterkantje. Tijd dus voor een NI blok. Inmiddels heb ik de afgekeurde blokken geheel of gedeeltelijk vervangen en staat de stand opnieuw op 8 blokken;
Blok 2, 6 en 7 zijn geheel vervangen.
Blok 2
Ni2a
Het nieuwe meest rode stofje is hier in gebruikt.

Dan krijgen we: Blok 6
Ni6a
Ook in blok 6 is het roodpaarse stofje toegepast, lekker knal naast het geelgroen en met het fuchia middenblokje.

Als laatste: Blok 7
Ni8a
Blok 7 komt helemaal rechts in de quilt. Ik heb het ruitjesstofje terug laten komen omdat die helemaal links in blok 1 ook zit. Nu niet in de achtergrond zoals in blok 1 maar juist in de sterpunten.

De 8 blokken bij elkaar vormen het volgende plaatje:
Cimg2351

En omdat de blokken op de punt gaan komen, maak ik daar natuurlijk ook een foto van.
Cimg2363

Op naar blok 9; dat wordt priegelen met 8 kleine driehoekjes die in het midden bij elkaar komen. Het is echt een insane project.

2 opmerkingen:

marian'ne m zei

Dat geloof ik graag dat het een insane project is (voor mij zeker)

Maar je blokken zien er 'té gek' uit zo bij elkaar !!;-)

Hennie zei

Je NI blokken zien er erg mooi uit prachtige kleuren combinaties gebruik je.
Groetjes Hennie.