maandag 21 september 2009

Al die heerlijke quiltmomenten.

Afgelopen weekend vond ik steeds weer tijd om 'even' te quilten. Als een blok af was, ging ik 'alvast' het patroontje voor het volgende NI blok overtrekken. Dan ging ik ook 'alvast even' zoeken naar de stofjes voor het volgende blok. Dan nam ik natuurlijk ook de tijd om de lapjes te knippen en ach, ik maakte even een beginnetje met het naaien. En zo zijn er dit weekend 3 NI-blokken uit komen rollen:
Als eerste blok 10.
Ni10_3

Blok 10 en 11 mochten veel groen bevatten omdat boven hen drie blokken komen waar heel veel paars in zit. Hier is blok 11:
Ni11_2
Het blijft schuiven met lapjes en menig geknipt lapje wordt alsnog vervangen omdat de kleur te donker of te licht is op die plaats. Het midden van blok 12 bevatte teveel heel lichte lapjes die vervangen zijn door een middenkleur zodat het middenstuk geen los onderdeel wordt. En dan komt blok 12:
Ni12_2
De stofkeuze voor de NI-blokken verschaft het meeste werk: Welk lapje op welke plek. Er zijn steeds zoveel mogelijkheden en steeds is het effect anders.
Het werken aan NI werkt behoorlijk verslavend. Er liggen nog zoveel blokken te wachten en bij elk blok is het weer de vraag wat ik daar van ga maken. Het is leuk om dat naar eigen inzicht te doen en niet precies de kleur- of licht/donkerverhoudingen te nemen zoals Liz dat heeft gedaan in het boek.
Nu ga ik 'even' de patroononderdeeltjes voor blok 13 overtrekken zodat ik straks 'alvast' de stofjes kan zoeken........................
Groetjes Elle

4 opmerkingen:

Annelies zei

Snel hoor ! Je hebt er drie mooie blokken bij !

Isabella zei

Het wordt een heel kleurrijk geheel zo.

marian'ne m zei

Prachtige blokken !!!

Ja juist het puzzelen vergt zoveel tijd.
Maar dat is toch het leukste om te doen vind ik. Veel spannender dan kant en klaar.
Alhoewel dat af en toe ook weer ontspannend is !!;-))

anita zei

Prachtige blokken. Heel bijzonder met die kleuren. Ik kan me voorstellen dat dat een heel gepuzzel is.