maandag 7 juli 2008

Nog meer plannen

Wat gaat er nog meer mee op vakantie.
Na mijn twee zoons is nu mijn man aan de beurt voor een (handgemaakte) quilt. Ik kan alle kanten uit, ben nergens aan gebonden en kan dus maken wat ik wil.
Na de driehoeken in Tim's Tops en de kleine vierkantjes en driehoekjes in 'de 12 kleintjes' is het nu de beurt aan de ronde vormen. Misschien een dronkenmanspad of een Newyork-beauty. (Voor de niet-quiltende lezers; dit zijn namen van patronen). Qua kleur vond mijn man het wel leuk om de kleuren van zijn visitekaartje te gebruiken, blauw met bruin.

Dscn0045_1
(Dit is de achterkant van zijn kaartje, om een indruk te krijgen van de kleuren)

Toevallig kreeg ik van mijn moeder wat lapjes en laat daar nu net een goede kleur bruin en blauw tussen zitten.
Eerder had ik al figuren gelegd en tekeningen gemaakt van de eventuele mogelijkheden:

Dscn0045
Met deze 2 verschillende blokken ging ik patronen leggen, deze bijvoorbeeld:
Dscn0048
Als ik een leuke combinatie had gevonden, dan tekende ik die op papier en ging weer verder schuiven met de kaartjes. Zoals jullie inmiddels weten, vind ik dit schuiven en zoeken naar mogelijkheden, een erg gezellig werkje om te doen.
Later dacht ik dat de Newyork beauty met zijn scherpe puntjes toch ook wel een mooi blok is om te gaan maken:

Dscn0049
Ik kocht een pakketje lapjes met allerlei kleuren die ik kan gebruiken voor de scherpe puntjes in een Newyork- beauty. Ik kan dan gaan experimenteren en kijken wat ik het mooiste vind.
Sp_a0308
Ik heb ontzettend veel zin om hiermee te gaan beginnen en twijfel of ik deze, of de cheetah-quilt eerst ga maken. Misschien dat ik wel aan beide ga beginnen, voor de afwisseling. Maar ik ben ook nog 'de 12 kleintjes' aan het quilten en 'de wit-op-wit' van de cursus Quilttechnieken wil ik ook niet te lang laten liggen. Gelukkig heb ik best veel tijd om aan deze heerlijke hobby te besteden, vooral nu het bijna vakantie is.

Geen opmerkingen: