donderdag 10 juli 2008

Lekker bezig

Gisteren ben ik de hele ochtend bezig geweest met het tekenen van een quiltpatroon voor de lichte banen van 'de 12 kleintjes'. In de cursus Quilttechnieken hebben we geleerd hoe we een patroon op maat kunnen maken zodat het netjes in het werk past en het in de hoeken netjes uitkomt. Het is een heel werk en een tekenaar ben ik niet. Het kostte dus heel wat tijd voordat het getekend was, de mal gemaakt was en het patroon op de stof was overgebracht. Het is nu naar mijn zin en het quilten kan beginnen. Het middenstuk van de top is nu ook gequilt. Ik ben dus 'lekker bezig' geweest en het vlot al aardig.
Omdat ik deze quilt nu niet kan showen, laat ik vandaag een foto zien van een werkstuk dat ik alweer een aantal jaren geleden heb gemaakt.
Het is een slaapzak voor een babietje en de eendjes zijn erop geborduurd. De vleugeltjes zijn van stof. Dscn0075

En een detailfoto:
Dscn0075_1


Ook de werktekening heb ik nog:

Dscn0077
De komende periode zal ik niet dagelijks bloggen maar er zal toch regelmatig wat nieuws te zien en te lezen zijn.
Groetjes Elle

Geen opmerkingen: