dinsdag 29 juli 2008

Een nieuw begin

Ja........ het volgende project is van start, de quilt voor mijn man met de New-York beauty.
Ik zit nog in de uitprobeerfase. Eerst maar eens wat blokken maken en dan kijken of het naar mijn zin wordt. Welke kleuren zijn het mooist.... heb ik wel genoeg verschillende stofjes (ik denk het niet)... is het formaat goed ('t is wel een gepriegel)...... werkt het wel goed met de theezakjesstof als ondergrond..... Heel veel vragen dus in deze beginfase.

Ik zal het even laten zien:
Dscn0183

Dscn0184
De blokken worden 10 x 10 cm. Als het goed is gaat de smalle blauwe ronding dadelijk heel mooi in elkaar vallen en een mooie vorm geven. Dat is nog even afwachten. Ik ben nu bezig met geel en groene puntjes, dat is ook een mooie combinatie. De puntjes zullen allerlei kleuren krijgen en de overige delen voornamelijk blauw en bruin. Misschien mogen er wel meerdere tinten blauw en bruin bijgevoegd worden.
Ook wil ik doorgaan met het quilten van 'de 12 kleintjes'. Op 30 augustus is er een Bee bij Quiltshop Leur met een 'show en tell' en dan wil ik 'm af hebben. Dat moet wel lukken, de vakantie is nog lekker lang......

Geen opmerkingen: