zondag 22 juni 2008

Verhaal bij de sampler

De sampler is gemaakt tijdens een cursus bij quiltshop Leur. In september 2006 ben ik er aan begonnen en in november 2007 was hij klaar. Tijdens de cursus van 1x per twee weken, maakten we steeds een blok en de laatste 2 lessen werden besteed aan de keuze van de tussenbanen en tussenblokjes en het afwerken van de top. Zelf hebben we de quilt thuis afgemaakt. Ik vind het een leuk beginwerkstuk geworden. Leuk om de verschillende technieken van de blokken te leren kennen en te spelen met kleur. Op dat gebied heb ik nog veel te leren, kleuren kiezen vind ik moeilijk en ik heb er niet zo'n goed gevoel voor. Het was vooral leuk om van alle medecursisten de resultaten te zien en zo de verschillende mogelijkheden te ontdekken. Ik zal enkele blokken van de quilt laten zien en ondertussen het verhaal vertellen.21042008018_1_1Tijdens deze cursus ontdekte ik hoe leuk ik het vind om met de hand de top in elkaar te zetten en door te pitten. Gezellig werk dat makkelijk mee te nemen is. De blokken waar veel wit in zit vind ik het meest sprekend en ook de roze/rode elementen frissen de quilt lekker op. Ik gebruik de quilt lekker op de bank tijdens het luieren voor de tv.21042008018_1_2
Voordat ik deze sampler gemaakt heb, heb ik ook al wel quilts gemaakt maar dan op de machine. Enkele babyquilts voor vriendinnen die een kindje kregen en een voetbaldeken voor mijn jongste zoon. Ik zal mijn vriendinnen vragen of ze hun kleed nog hebben en willen fotograferen zodat ik ze kan laten zien.
21042008018_1_3
Nadat ik de sampler af had, ben ik een quilt voor mijn oudste zoon gaan maken. Ook die zal binnenkort aan bod komen maar we doen het rustig aan, we hebben de tijd toch? Ook wil ik wat vertellen over de werkstukken waar ik nu mee bezig ben en de plannen die ik heb. Ik heb ook leuke stofjes liggen die ik zal laten zien. Wie weet hebben jullie daar leuke ideeen bij.
21042008018_1_4Het uiterlijk van deze web-log kan nog wel wat gaan veranderen, ik ben nog aan het zoeken hoe ik het het leukst vind en hoe ik foto's goed neer kan zetten. Het is nog zoeken en uitproberen.
Elle

Geen opmerkingen: