vrijdag 27 juni 2008

Het verhaal van....... de 12 kleintjes

Er was eens.... , in maart '08 in Oisterwijk, een tentoonstelling van miniatuurquilts. Een heel leuke tentoonstelling. Er werden natuurlijk ook lapjes verkocht en ik viel voor 1 lapje, bruin met allerlei kleurtjes erop en met een vleug goud (o zo mooi). Op het lapje stonden randen met verschillende printjes. Ik sneed de lap in stroken zodat ik een printje per baan had. Het waren stroken van 3 en 4 centimeter, dat zouden dus malletjes van 2 en 3 cm worden. Van de stoken sneed ik vierkantjes, driehoekjes en rechthoekjes.
Ik bedacht dat het leuk zou zijn om er blokken van te patchen van 10x10 cm.
Ik zocht er een lichte kleur bij en ik kocht er een donkerbruine bij, sneed daar ook vierkanten en driehoeken van en het feest kon beginnen, het leggen van blokken. Ik heb een lange middag en avond allerlei combinaties uitgeprobeerd en uiteindelijk had ik 12 blokjes gelegd. Deze werden keurig op placemats gelegd en gestapeld en het patchen kon beginnen.
Toen de 12 kleintjes af waren vroeg ik me af wat ik er mee moest. Wat had ik nou aan 12 kleine blokjes?
Ik besloot ze wat te gaan vergroten door er een bruine rand van 3 cm om te gaan zetten en een smal donkerbruin randje om ze misschien op de punt te kunnen zetten. Dus toen had ik 12, wat grotere blokken. Uiteindelijk zijn de 12 blokken in een quilt verwerkt en 4 van deze blokken zijn inmiddels gequilt en dus foto-waardig. Jullie krijgen deze vast te zien, de rest kan helaas nog niet geshowd worden (rijgdraden) en ook de rest van het verhaal laat op zich wachten tot er weer een deel gequilt is
.
Elle

27062008174
27062008175
27062008176
27062008177

1 opmerking:

Peti zei

Ha Elle, Gefeliciteerd met je eigen weblog. Leuk om je werk te zien, en je verhaal erbij te lezen. Misschien ben ik wel langs je gelopen, want ik was ook in Oisterwijk (op zondag);) Een fijne vakantie!