maandag 20 augustus 2012

Spaanse inspiratie

Hoewel we twee weken in Frankrijk geweest zijn en 'slechts' vier dagen in Barcelona, moet ik zeggen dat ik vooral in Spanje mijn inspiratie vond:
Deze tegelvloer is wel in een Frans winkeltje gefotografeerd. Ik zag hier meteen een patchworkpatroon in: sterren, ronde vormen: LEUK!
 De tegelvloer op de foto hieronder, ligt gewoon op straat in Barcelona, ongelooflijk. Zo ontzettend mooi.
 De foto hieronder, is genomen voor de etalage van Louis Vuitton. Dus geen tassen in de etalage maar deze kunst. Prachtig!
 Misschien minder inspirerend voor quiltsters, maar wel een erg leuk kunstwerk, zo fragiel en toch zo immens.
 De prachtige kleurtjes van dit heerlijke voorgerecht zijn natuurlijk echte Elle-kleurtjes: Oranje, geel en groen. En lekker dat het was...
 Mozaïek: Nog nooit zag ik in enkele dagen, zoveel mozaïek dan in Barcelona. Voordat we Casa Batllo bezochten, fotografeerden we de huizen naast Casa Batllo, daar is deze foto  hieronder van.
 Hieronder de glas-in-lood ramen van Casa Batllo. Erg inspirerend, ik zou er zo een quilt van willen maken met de cirkels en de vele mooie kleurwerkingen.
 De prachtig vormgegeven trappen vond ik ook heel inspirerend. Mooie draaiingen, mooie vormen, mooie lichtval. Super.
 Op het dakterras van Casa Batllo ligt deze prachtige mozaïekvloer. Het lijkt net alsof ik de mensen gevraagd heb om allemaal even een stapje opzij te doen ;) Dat is niet zo. Of zou ik dat wel gedurfd hebben?
 Deze mozaïekrand vraagt er toch gewoon om, om vertaald te worden in een patchworkrand, vind je ook niet?
 Nog zo'n prachtige 'trap-foto'. We zijn nog steeds in Casa Batllo, een huis van familie Batllo dat verbouwd is door Antoni Gaudi.
 Op het dakterras staan deze bijzondere schoorstenen.
 Het dak is onvoorstelbaar fantastisch. Hoe verzin je dit? Verzinnen is nog één ding, daadwerkelijk zo uitvoeren is nog een andere. Mozaiek, keramiek, kleur, vorm. Wat had die man een onuitputtelijke fantasie. Toch jammer dat hij op 74 jarige leeftijd door een tram is aangereden en als gevolg daarvan overleed. 
 De laatste avond wilde ik per sé naar de verlichte Agbar-toren fietsen. Het kleurverloop door de verschillende lampen, vond ik schitterend. 
 Zo, nog even een kiekje van DH en mij, met achter ons een ondeugende DS. Hij kan het ook niet laten om zijn ouders te plagen.
Groetjes Elle

3 opmerkingen:

jopie zei

leuk elle en inderdaad is barcelona een geweldige stad, wij hebben er ook van genoten met carla en frank in 2008 :-) tijd om weer terug te gaan.

Anoniem zei

Leuk om te zien dat jij onderweg allerlei inspirerende dingen ziet en hiervan ook foto's maakt: ik heb dat ook altijd ^_^

Balsemien zei

O wat leuk, werd je niet helemaal 'wild in de kop' bij het zien van al dat moois??
Ik vind de tegeltjes die gewoon op straat waren met de reliefvormen (tweede foto of zo) zo prachtig!!!