donderdag 23 juli 2009

Vakantievoorpret

Om te zorgen dat ik me niet hoef te vervelen tijdens de vakantie, heb ik mijn vakantiequiltpakketje al voorbereid. Tijdens de OEQC kocht ik 6 leuke lapjes en die veranderde deze week eerst in repen:
Cimg1709

Daarna werden er driehoekjes van gesneden. De zijden worden 6 cm als ze genaaid zijn. Ik heb eerst een malletje gemaakt inclusief naadjes. Met een heel klein boortje, dat door Henk* in een stukje hout is gezet, maak ik kleine gaatjes op de punten waar ik moet beginnen en eindigen met naaien. Ik kan nu de stof op maat snijden en met de blauwe stift, heel precies puntjes zetten.
Al met al nog een heel werkje en dat ging dan ook reep voor reep, in enkele dagen, steeds een half uurtje.

* Henk is de man van Anja (van onze quiltgroep). Henk is enorm handig en heeft voor ons allemaal zo'n handig hulpmiddeltje gemaakt nadat wij die van Anja bewonderd hadden.
Cimg1710
Uiteindelijk werden het 6 mooie stapeltjes met ieder 70 driehoekjes.
Van deze 6 stapeltjes maakte ik 9 combinaties en die liggen nu keurig bij elkaar in een doosje met een klosje garen, naalden, enkele spelden en een schaartje:

Cimg1744
Deze 420 driehoekjes zullen 210 vierkantjes worden die in 15 rijen van 14 vierkantjes aan elkaar gezet zullen worden tot een lap van 84 bij 90 centimeter. Heb je meegerekend? Het klopt toch wel, hè?
Ik heb het doosje bij de vakantiespulletjes gezet zodat het even uit het zicht is. Het kriebelt altijd zo als het zo mooi klaar ligt. Ik kan me er al helemaal op verheugen.
Nou, dan was ik ook nog jarig afgelopen weekend. Aangezien mijn verjaardag bijna altijd in de vakantie valt en dit jaar gelukkig niet, heb ik het weer eens lekker gevierd. Ik heb er van genoten en ik ben ook nog lekker verwend. Ik kon het niet laten om het even op de foto te zetten voordat ik alles een plekje ging geven:
Cimg1741_2

M'n favoriete luchtje 'Flowers by Kenzo', een abonnement op Psychologie magazine, Jan, Jans en de kinderen deel 43, boek van Escher, een ketting, een taartschep, een prachtig tafelkleed, een leuke schaal, heerlijke dingen voor onder de douche, leuke dingen van de wereldwinkel, quiltlapjes! en een schaartje!, een uitnodiging voor de bioscoop, een kadobon. Heb ik zo alles genoemd, wat een verwennerij hè.

3 opmerkingen:

Renske zei

Wow! Jij hebt wel goed verwend! Vett een abbo op Psychologie. Dat magazine zit vaak bij de boekjes die we op het werk krijgen. Helaas niet altijd. Erg interessant. Als je het magazine uithebt hou ik me aanbevolen om hem te lezen. Succes met je Quiltwerk en fijne vakantie!

Grtz Renske

Monique zei

Hoi Elle,

Gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent helemaal klaar voor de vakantie. Fijne vakantie.

groetjes
Monique v N

kitty zei

Hallo Ellen, Nog proficiat met jouw verjaardag! Gezellig he, die vakantievoorbereiding. Dat heb ik ook gedaan, op mijn web een update....