dinsdag 10 oktober 2017

Een heerlijk quiltweekend

Suzanne en ik gingen op aanraden van Yvonne op quiltweekend bij Sophie (Patchwork atelier) in Belgie. We kenden Sophie al van quiltweekenden bij Dorry en het leek ons leuk om eens naar haar quiltweekend toe te gaan. We zijn niet de enigen die er zo over dachten.


Voor het merendeel Belgische dames en met een vijftal Nederlandse dames begonnen we aan een heerlijk weekend vol met quiltwerkjes, kletspraatjes, gezelligheid en lekker eten. Wat wil een quiltster nog meer. 


Tja, het Nederlands clubje zit toch bij elkaar. Wat een heerlijk plekje hadden we.


Het was ongelooflijk hoeveel lekkers er was tijdens het weekend. De prachtig gevulde fruitmand, heerlijke taarten en ander lekkers... mmmmmm....


Natuurlijk was er ook een show and tell. Het was opvallend hoeveel patronen en inspiratie van Marie Suarez er langskwam. Het is duidelijk dat juf Sophie uitdraagt groot fan te zijn van haar werk. De talloze borduurtjes, koloniale knoopjes en versieringen op de werkstukken gaven daar goed blijk van. 


Het workshopje dat we tijdens het weekend deden was dan ook een borduurtje,een dubbelborduurtje voor op een 'uitvouwtasje', heel leuk om te doen en leuk om nieuwe technieken te leren. 

Voor de show and tell had ik mijn Gossip in the garden meegenomen.


Omdat ik voor de eerste keer deelnam aan dit weekend, mocht ik ook mijn work-in-progress tonen. Ik ben bezig aan een 'hondjesquilt' voor mijn pasgeboren neefje. 


Ook showde ik mijn Nearly Insane waar ik tijdens dit weekend weer een blok voor maakte.  Ik zie dat ik hier een foto van het quiltcafe heb gepakt en niet van het quiltweekend. Foutje, maar ik laat hem toch staan.


Natuurlijk vloog dit gezellige weekend om maar ik was heel voldaan en blij toen we weer naar huis gingen. Volgend jaar zijn we er zeker weer bij!

Groeten Elle

Hieronder nog wat werkstukken van anderen

















3 opmerkingen:

Ans zei

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit, en ik vind jou NI geweldig mooi worden!

quiltlodge gerda zei

Wat was het gezellig hè. Ik verheug me ook al weer op volgend jaar. Prachtig jouw paars met groene uitvoering van de N.I.
En hoe staat het met de hondjes? Af?
Hier nog steeds druk met de Groene thee en zoete bonen.
Groetjes

sanpiseth40 zei

This blog aware me about different programs which can become very useful for our friends and kids. Few websites provide combined courses and few of the are separately for single subject. Glad to get this หนังสารคดี