woensdag 8 februari 2012

Twee quilts

Hier hangen twee quilts over de stoel. Een eenvoudige, machinegemaakte babyquilt waarvan ik het eindresultaat heel leuk vind. En de vingerhoedjesquilt, een traaglopend handmatig project dat weer eens tevoorschijn is gehaald.

De speeldeken in zijn geheel. Hij is lekker dik geworden door een laag katoenen vulling en een dikke fiberfill daar bovenop. De deken is in grote blokken doorgestikt zodat hij lekker dik blijft.

Heerlijke kleurtjes, daar kun je zo het voorjaar mee in.

Ook mijn vingerhoedjesquilt is een echte voorjaarsquilt, ik houd nu eenmaal het meest van lentekleuren. Die kunnen zacht, pastelachtig zijn of helder en uitgesproken zoals in de speeldeken hierboven. Het geelgroen, geel, groen, oranje zijn kleuren die je bij mij vaak terug ziet.
Ik heb drie rijen uitgelegd voor de vingerhoedjesquilt. Daarmee is het blik weer leeg. Als deze drie rijen eraan zitten, dan is mijn quilt 10 cm langer geworden en mag ik al mijn lapjes tevoorschijn gaan halen om een nieuwe voorraad te gaan tekenen en knippen. 

Groetjes Elle

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Beide projecten zien er goed uit, hoe verschillend ze ook zijn.

Mascha zei

Ik vind ze allebei erg leuk.
Groetjes Mascha

Michi zei

Hopelijk kan ik ze binnenkort in het echt bewonderen, groetjes

Gert zei

Mooie projecten laat je hier weer zien. De speeldeken ziet er heerlijk zacht uit, leuk met die vrolijke prints.

Elle zei

Even zien of de woordverificatie aan staat.