zondag 19 februari 2012

Een prachtige SBS

Eindelijk kon ik weer eens bij de bee zijn van quiltgroep Boeimeer in Breda. Het was fijn om er weer eens te zijn en mee te doen in de gezelligheid aldaar.
We hebben in steunpunt Boeimeer een heerlijk grote ruimte waar we zoveel tafels kunnen neerzetten als we willen. We hadden er dit keer heel wat nodig want Michi wilde haar SBS gaan sandwichen.
Eerst maar eens een indruk van deze prachtige quilt in herfsttinten.Elk blok is prachtig. Wat een afwisseling en wat veel technieken.

Van dichtbij, van veraf, het maakt niet uit, hij is echt heel erg mooi.

Omdat de quilt zo groot is en op de tafels lag, konden we niet bij het middenstuk komen zonder op de tafel te klimmen. Die eer was natuurlijk voor Michi zelf. Op elk hoekpunt werd een veiligheidsspeldje gestoken. Dat ging heel vlug.

En vele handen maken licht werk. Mensen genoeg die vooroverliggend op de quilt, de vele speldjes vastmaakten. Tenslotte werd de buitenrand nog netjes vast geregen zodat de voering en de rafels allemaal netjes ingepakt zitten. Michi kan aan de volgende mooie taak beginnen; het quilten van haar SBS. 

Groetjes Elle

5 opmerkingen:

Ans zei

Oh wat ziet die er mooi uit! Groetjes, Ans

Charlotte zei

Mooi hoor mam! Leuk blogje ook:-)

Anja zei

Dat is ook mooi, een SBS in deze kleuren! Heel wat anders dan de voorjaarsachtige kleuren van de mijne.

Gert zei

Zo, die is mooi zeg! "Toevallig" dat ik deze nu hier tegenkom: ik ben ook ooit (lang geleden...) gestart met de SBS, maar na 15 blokken werd 'ie aan de kant gelegd. Afgelopen week heb ik weer een blok gemaakt, en ik wil regelmatig weer hier aan werken. Het sandwichen met een hele groep werkt lekker snel, scheelt een hoop werk.

Michi zei

Wat een leuke blog heb je geschreven, ik krijg er veel commentaar op. Veel quilters vinden het leuk dat we zulke klusjes samen doen. Het is een echte "bee" bij ons in Boeimeer! Dank je wel voor het meehelpen allemaal.
Inmiddels ben ik begonnen met quilten, het is weer een heel afwisselend werkje.
Groetjes en gauw tot ziens, Michi