vrijdag 18 november 2011

Wat een werk

Vandaag was ik zo moedig om mijn blogs bij weblog te exporteren en hier, bij blogspot te importeren. Dat ging niet zonder slag of stoot, al staat het bij de help-pagina in alle simpelheid beschreven. Je kunt vanuit het systeem van weblog namelijk niet zomaar importeren naar blogspot. De bestanden zullen toch echt omgezet moeten worden en tja, dat is niet zonder risico. Het is best goed gegaan, ware het niet dat alle blogs, naar het lijkt, een willekeurige categorie-naam hebben gekregen. Vele blogs zouden onder de categorie recepten of gedichten vallen. Nadat ik alles weer had verwijderd en opnieuw had geïmporteerd, nu zonder categorieën, bleek er totaal geen verschil met de eerste poging. Nu ben ik dus bezig om alle 350 berichten (gelukkig máár 350) van een nieuwe, juiste categorie-naam te voorzien. 
In web-log had ik grote foto's staan, die vanzelf klein in de blog kwamen. Nu in blogspot staan ze op het ware formaat afgedrukt. Ook de lettertypes blijken nogal verschillend. Dus, de inhoud lijkt me compleet en dat is erg prettig, hoe het er allemaal uitziet, dat weet ik nog niet helemaal. Zijn echt alle foto's meegekomen, duurt het erg lang voordat de foto's geladen zijn? We zullen het zien. Het kost wel erg veel tijd allemaal maar het lijkt erop dat ik mijn spulletjes weer bij elkaar heb.

Groetjes Elle

ps. weer niet aan het quilten vandaag, wel leuk om alle blogs weer langs te zien komen.

4 opmerkingen:

Ans zei

Wat goed van je dat je dat gedaan hebt. Ik ben alles kwijt van Weblog. Heb al een paar keer aangegeven dat er niets meer is, maar ze reageren niet eens meer. Ik heb mij er maar bij neergelegd dat alles weg is. Snik snik. Groetjes, Ans

marjolijn zei

Goed van je. Ik kan nog steeds niets met mijn oude weblog. Het is er wel, maar ik kan niet inloggen.
gr. Marjolijn

Gert zei

Fijn dat je langzamerhand steeds meer terugkrijgt van je "oude" blog, en ik kijk uit naar je nieuwe verhalen en belevenissen.

quiltlodge gerda zei

Hoi Elle!!!!!!!!!!!! Wat goed om weer van je te horen. Begrijp uit je vorige berichtje dat er nogal wat gaande was in je leven. Leuke nieuwe baan, mooie nieuwe badkamer en leuke cursussen. Heerlijk toch? En ach, bloggen is leuk, maar niet het belangrijkste, en moet ook leuk blijven. Geen zin,Geen blog. Zo simpel is het. Maar ik ben wel heel blij, dat we elkaar weer gevonden hebben. Ik wist trouwens niet eens, dat je de boel kan overzetten. Misschien nog even wachten tot alles echt weer soepel loopt bij web-log. Ik zou er heel graag nog een boek van willen laten printen, maar stuitte daarbij op het probleem, dat het bedrijf dat dat doet in de VS, Web-log niet kende. Ik hoop maar dat dat nog verandert in de toekomst. Voor nu ga ik niet meer terug. Blog-spot bevalt mij prima. Ga jij ook weer naar het Dorry-weekend? Wij wel, we zijn het tweede weekend weer van de partij en hebben er zin in. Zo we zijn weer bij, hartelijke groeten, Gerda