maandag 3 oktober 2011

Knutselfrutsel

Het is leuk om een saai voorwerp wat vrolijker en gezelliger te maken met een quiltje. Een voorwerp dat daar uitermate geschikt voor is, dat is een rieten dienblaadje. Ik vond dit dienblaadje van Janneke Brinkman. 
Eerst heb ik een papier op maat geknipt en daarna een vlakverdeling gemaakt.
Toen konden er stofjes gekozen worden. Ik had nog een pakketje liggen van Quilt-it en Dotty, met wat lapjes, kantjes en knoopjes erin. Ik had enkele van deze pakketjes, eerder dit jaar gekocht in Vijfhuizen. (Annelies heeft zo'n pakketje gewonnen bij een prijsvraag op mijn blog). 
Ik moest er 1 licht lapje bij zoeken want het was net wat te weinig.

Wat een gezellig werkje om dit in elkaar te zetten. Dat was in een middagje gepiept. Een achterkantstofje en een restje fiberfill werd opgezocht en al snel was het een echt quiltje. Vervolgens kon ik het gaan versieren met kantjes en knoopjes, allemaal uit dat ene pakketje.

Erg leuk om te doen en het resultaat is enig.

Omdat ik het zonde vind om er bekers thee of koffie op te zetten, gebruik ik dit dienblaadje naast mijn stoel om mijn naaispulletjes op te zetten. 

Zo'n snel projectje tussendoor geeft veel voldoening.

6 opmerkingen:

Gert zei

Wat een creatief idee, en erg geslaagd. Leuk zeg!

Balsemien zei

Prachtig is het geworden Elle! Ik ga je toevoegen bij mijn favo's!

Mascha zei

Dat ziet er super uit. Leuk om zo tussendoor te doen.
Groetjes Mascha

Bernadet zei

Hoi Elle,
wat leuk dat je een reactie achter liet bij mijn blog! Zo kwam ik er wel achter dat je blog verhuisd is :)
Ik heb me (samen met Yvonne, Dorien en Gerda) weer ingeschreven voor het 2de weekend bij Dorry.
Voor de zomer hadden we afgesproken om een dagje te quilten maar het werd een dagje kletsen. Ook bij de tentoonstelling kwamen we niet uitgepraat. Daarom hebben we nu maar een afspraak gemaakt voor een kerstbijeenkomst :)
Jij bent trouwens ook met leuke projecten bezig!
Hartelijke groet Bernadet
(beebeetje@ziggo.nl)

Joyce zei

Gevonden! Wat heb je een gezellig bloghuisje hier.
Je dienblad is geweldig geworden!
:o)

Mieke E. zei

goh wat een leuk idee! Hoe je er zo maar aan begint...

Zou ik toch ook eens moeten proberen, ik heb zelf ook nog zo'n paar mandjes en bladen liggen...

Zeer mooi geworden!

Groetjes

Mieke