woensdag 5 oktober 2011

Quinty's Quilt

Dit voorjaar besloot ik om een quilt te gaan maken voor mijn nichtje Quinty. Zij wilde graag een quilt met pastelkleurtjes. Ik had 24 blokken liggen in al redelijk zachte kleurtjes en ik besloot om die blokken als uitgangspunt te gebruiken.
Vervolgens koos ik daar 4 pastelletjes bij, te weten roze, oranje, blauw en groen. Heerlijk om eens met deze kleurtjes te werken die ik gewoonlijk minder snel gebruik. Een echte meisjesquilt wordt het en daar ben ik, met mijn mannenhuishouden, niet zo aan gewend.

Omdat de quilt bestaat uit 4 rechte stroken, besloot ik om voor het quiltwerk veel ronde vormen te gebruiken. Bloemetjes en hartjes zijn het geworden, zoals je hierboven kunt zien.


Momenteel zijn de vier verticale banen gequilt en ben ik nu bezig met de tussenbaantjes waar 3 verticale strepen in komen.


In het voorjaar heb ik een slag om de arm gehouden wanneer de quilt klaar zou zijn maar ik beloofde dat hij met haar verjaardag in december zeker af zou zijn. Aangezien het nu al oktober is, moet ik echt bezig zijn en bezig blijven met deze quilt. En dat vind ik ook prima hoor. Hij moet gewoon snel af.

Wat ik niet eerder heb gehad maar nu wel, is dat er 3 tops liggen te wachten om gequilt te worden, ik moet dus wel quilten. Als ik toch wil patchen, dan liggen de vingerhoedjes voor het grijpen en ik kan altijd een blok maken voor de NI want daarvan moeten er ook nog heel wat gemaakt worden.

Nou, inmiddels hebben jullie wel genoeg foto's gezien van het quiltwerk, denk ik zo. Het invoegen van foto's is bij blogspot zo simpel, daar je meerdere foto's gelijk kunt invoegen, dat ik niet kijk op een fotootje meer of minder. Nog eentje dan.

Het randje om de blokken is echt geen zwart hoor, maar een heel mooi, krijtachtig paars.

Groetjes Elle

3 opmerkingen:

Nelleke zei

Hallo Elle,ik heb je gevonden.Je quilt voor je nichtje word erg mooi en de motieven die je erin quilt staan er super bij.Groetjes Nelleke

Ellie's Quiltplace zei

Wat wordt 'ie mooi! Die ronde quiltfiguren passen er heel goed bij.
Af en toe een beetje afwisseling kan geen kwaad, maar doorwerken aan een quilt en het einde steeds dichterbij zien komen, vind ik ook altijd fijn.

quiltelle zei

Ik kreeg een mail dat het niet mogelijk was om een reactie achter te laten dus dit is even een test.
Elle