donderdag 30 juni 2011

Vingerhoedje nummer 867......

Ja, vingerhoedje 867 mocht zich melden om onderdeel te worden van de Vingerhoedjesquilt. 17 rijen van 51 hoedjes is het resultaat op dit moment. Daarmee is mijn vingerhoedjes-tasje, op 10 hoedjes na, leeg. Alle lapjes zullen dus tevoorschijn moeten worden gehaald voordat ik verder kan. Dat is een enorm karwei en dus ligt het nu even stil. Het was even twijfelen of dit mijn vakantieproject voor dit jaar zou worden, maar nee, dat werden de hexagonnen, dus de vingerhoedjes krijgen even rust. 
Deze quilt is echt mijn quilt. Ik vind hem zelf enorm leuk worden omdat ik alle kleurtjes gebruik die ik leuk vind. Dat zijn vrolijke, warme kleurtjes zoals geel, oranje, aquablauw, geelgroen, roomwit, beige, bruin. Dus geen wit, zwart, fel rood, hard blauw, rose of paars. 
En zo ben ik ermee aan het werk (blijkbaar..... want zo vond ik mezelf terug op het fototoestel; verrassing!)
P1000344
Het werken met de vingerhoedjes zit inmiddels helemaal in mijn vingers. Het gaat steeds vlotter, merk ik. Het is toch steeds zo, dat je de slag te pakken krijgt van het werk waar je mee bezig bent en dat het naaien dan heerlijk vlot gaat. Het is wat dat betreft wel jammer dat het nu weer even stil ligt. 
Ongeveer 1/3 deel is nu af, 60 centimeter lang is hij nu. Ik zet steeds 1 rij aan de bovenkant en dan weer een rij aan de onderkant. Mocht er dadelijk wat kleurverschil optreden doordat er bepaalde lapjes op zijn en er andere lapjes bijkomen, dan zal dat aan beide kanten hetzelfde zijn, dat vind ik dan wel weer prettig ;)
P1000371
Laatst las ik bij iemand, dat ze het zo prettig vond wanneer de quilt zo groot werd dat je 'm op kunt vouwen. Datzelfde heb ik ervaren bij de vingerhoedjesquilt. Het is heerlijk als je de naden naar binnen kunt vouwen en er een heerlijk pakketje overblijft met hoedjes. 
Lapjes..... quilten........ het is gewoon genieten!
Elle

4 opmerkingen:

Josee zei

Wat een klus Elle, maar je gaat gestaag. Ik hoop dat het een moment opname was en dat je vaak ook rechtop zit.
Mmm, lekker naar Engeland, ik hoop dat je daar ook t.z.t. een logje overschrijft. Over de vakantie en natuurlijk over je vorderingen.

wilma zei

Oei die rug!!
Je vingerhoedjes zijn prachtig...

Simone zei

Charmante foto, Elle! ;) Je vingerhoedjes worden wel heel vrolijk!

PetraM zei

Leuke foto, zo werk ik ook wel eens. De lap wordt ook erg mooi wat heb je er al veel aan elkaar zitten.