maandag 3 november 2008

Trapunto en de rand

Met mijn nieuwe fototoestel en met het mooie zonlicht van gisterenochtend kon ik enkele mooie foto's maken van het trapuntowerk. Door het zonlicht, zie je de diepte goed:
Cimg0055
De stof om de trapunto heen, bolt nu heel erg, dus die moet met het quilten gerasterd worden zodat het plat wordt. Wel een leuk effect zo, hè?
Dan zal ik nu ook de rand laten zien, ook al zijn de 4 hoeken nog niet klaar, ik kan er niet mee wachten nu ik er zoveel foto's van heb gemaakt:


Cimg0062

Tijdens de eerst les hebben we van een vierkant blok, een langwerpig blok gemaakt. Ik heb toen gekozen voor de verhouding 3:4. Omdat ik de schuine lijnen van dit blok, ben gaan doortrekken, blijf ik nu in die verhouding. Daardoor is de bovenste rand 8 cm en de zijkant 6 cm breed.
In het zonlicht ziet het er zo uit:


Cimg0058


Gisteren heb ik de rand voor de derde hoek afgemaakt en ben ik met de vierde rand begonnen.
De eerste twee hoeken die af zijn, zien er samen zo uit.

Cimg0051
Nu ik met de vierde hoek bezig ben, ga ik verder denken. Ik leg er eens een licht stofje bij dan weer een donker stofje Op de cursus kwamen we er al achter dat een vervolg in het bruin wel heel mooi zal zijn. Ik denk nu dat ik bruine vlakken om de hoeken ga zetten. Ik heb het geschetst om een beetje een idee te krijgen:
Cimg0041
Zoiets dus. Zie je het een beetje voor je. Het lijkt me wel leuk. Ik heb al een mooie kleur bruin erbij gekocht dus als de rand klaar is, dan kan ik meteen door.
Mijn moeder belde gisteren om verlanglijstjes voor de feestdagen..... Nou mam, ik heb wel een leuk boek op het oog....iets over quilten.....

Geen opmerkingen: