dinsdag 4 november 2008

Het kerstpaneeltje

Het kerstpaneelte is af en ligt nu op een bankje. Ik laat 'm daar lekker liggen nu het toch al november is.
Cimg0009
De kleuren zijn mooi en warm, een quilt in deze kleuren zou prachtig staan boven mijn bank.

Cimg0011

De engeltjes passen prima bij mijn kerstverzameling 'ondeugende engeltjes'
Cimg0003
De gestapelde dieren doen me denken aan de Bremer stadsmuzikanten.
Cimg0009_1

Het onderste deel van de quilt
Cimg0004_1

En natuurlijk de herders:
Cimg0010

Nu ligt het kerststerrenquiltje klaar om gequilt te gaan worden. Het is al gesandwiched, nu nog een baan stof rondom naaien om het goed in de ring te kunnen krijgen. En natuurlijk naar de quiltwinkel om groen quiltgaren te kopen en als we daar dan toch zijn.......... de quiltagenda........een boek namens de Sint: Wild van Quilt of toch maar dat mooie boek over medaillonquilts?

1 opmerking:

gerda glim zei

hoi Elle,
'k Heb genoten van de foto's, prachtig... en wat een mooie kleuren.
Even een vraag: Ik ben al heel lang op zoek naar dat Kerstpaneeltje.
Mijn quiltlerares heeft dit paneeltje 2 jaar geleden uit Ierland meegenomen. Dit (afgelopen) jaar heeft ze ze voor onze quiltgroep besteld. Helaas (voor mij!) was het een ander tafereel, voornamelijk sparren en takjes. Maar ik wil graag de echte kerstgeschiedenis hebben. Weet jij waar ik dit (nog) kan kopen?
Vr. groet Gerda